Autor |
|
|
RuF
Wiek: 32 Posty: 1 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008-06-14, 01:04 [Pytanie] Co dalej :] ?
|
|
|
Witam
To mój pierwszy post na tym forum, także serdecznie witam przy okazji.
Moje pytanie może wydać się trochę dziwne, no ale cóż.
Mianowicie: Co dalej?
Niedawno nauczyłem się podciągu, ćwiczę go, staram się tworzyć jakieś proste improwizacje, ale co polecacie dalej? Nauka kolejnych technik? W jakiej kolejności? Więcej gry?
I jeszcze jedno pytanko:
Jak obniżyć dźwięk o cały ton?
O pół tonu wychodzi bez problemu.
Dziękuję z góry za odpowiedzi |
|
|
|
|
|
kamilteau
Wiek: 33 Posty: 1390 Otrzymał 76 punkt(ów) Skąd: Olsztyn/Offenburg
|
Wysłany: 2008-06-14, 17:58 Odp: [Pytanie] Co dalej :] ?
|
|
|
Po opanowaniu podciągu masz do opanowania jeszcze kilka technik: oktawy, tongue blocking, no i oczywiście nauka improwizacji jako takiej. Graj do podkładów lub z "żywym" gitarzystą. Kolejność w zasadzie jest dowolna. Co do pytania o podciąg o cały ton - trzeba jeszcze bardziej obniżyć krtań. To trudne, ale wykonalne |
_________________ "Don't start me talking, I'll tell everything I know..."
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): RuF |
|
binek
Wiek: 32 Posty: 268 Otrzymał 11 punkt(ów) Skąd: Radom
|
Wysłany: 2008-06-16, 00:30 Odp: [Pytanie] Co dalej :] ?
|
|
|
Popracuj jeszcze nad wibratem przeponowym - trudne ale efektowne. Możesz też poćwiczyc zgranie raczek i wydobywania dźwięków tak że każdy dźwięk z melodii będzie w technice Wah Wah (przyjemnie brzmi), słuchaj duzo kawałków z harmonijką (podobno bardzo rozwija), jezeli chcesz się nauczyć jkiejs melodii to staraj sie ze słuchu (jeżeli nie dzie posiłkuj sie tabami), mozesz też cwiczyć szybką grę (melodyjną np. Sailor and the maid J.J. Milteau).
Co do podciągu - możesz go wykonać na różne sposoby, ja znam ich 3 - cofnięcie języka, obniżenie krtani i przechylenie harmonijki. Czasami je łączę jeżeli chce bardziej obniżyć dźwięk. Do nauki podciagów polecam też bendometer (http://www.harpsoft.com/) |
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): RuF |
|