Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
klosiek 


Wiek: 28
Posty: 5
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2012-12-25, 00:41    [Blues] Najlepsza tonacja na blues?

Witam
Jest to mój pierwszy i pewno nie ostatni post na tym forum więc kłaniam się ślicznie wszystkim . Co do temat - szczerze? Nawet nie wiem czy istnieje coś takiego jak "najlepsza" tonacja do danego gatunku muzyki. Może powinienem napisać "najpopularniejsza" ,albo "najpowszechniejsza" ? Cholercia wie ... W każdym razie : jaką tonację polecacie ? C , A ? Moja sytuacja wygląda tak ,że jestem kompletnie zielony z gry na tym instrumencie ,jedyne (albo "aż" ,zależy od punktu widzenia ;) ) co mnie łączy z harmonijką jest pasja do muzyki i chęć poznania. Zwróciłem uwagę na to, że dużo osób poleca harmonijkę HOHNER SPECIAL 20 ,ale jak rozumiem każdy model ,jak w tym przypadku, jest stworzony wyłącznie jednej tonacji ( w tym wypadku C-dur) . Z niecierpliwością czekam na odpowiedzieć .
_________________
"You'll Never Walk Alone"
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2012-12-25, 01:12    Odp: [Blues] Najlepsza tonacja na blues?

To tak jakbyś pytał który kawałek fortepianu jest najlepszy do bluesa. Było troche dyskusji na ten temat ale to nie jest tak, że tonacja harmonijki jest do jakiejś muzyki, tylko jakaś muzyka jest w jakiejś tonacji, do której trzeba dobrać harmonijkę. W zasadzie powinieneś mieć ich najwięcej jak się da, co najmniej ten podstawowy zestaw G A Bb C D E F ;)

klosiek napisał/a:
ale jak rozumiem każdy model ,jak w tym przypadku, jest stworzony wyłącznie jednej tonacji


nie :)
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Harry 


Wiek: 33
Posty: 984
Otrzymał 40 punkt(ów)
Skąd: Gdańsk