Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Google
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 18:36    Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Witam.
Wczoraj kupilem Suzuki. Jest to moja pierwsza harmonijka. Okey mam jeszcze Bandmaster ale ta kupilem jako pierwsza.
Widze na niej jakies przebarwienia - te boki niestety sa widoczne jak sie zlozy harmonijke. Czy tak powinno byc?
Nie znam sie na tym ale wyglada to na mnie jak... uzywany sprzet lub ktos w niej grzebal- moze sie myle?
mozecie mi pomoc?





http://i1.fmix.pl/fmi651/e6d59e22000a8d1b4e8b4349

[ Dodano: 2011-10-04, 19:39 ]
poza tym chyba brakuje 4 srubek?
wczoraj kupilem harmoszke i troche sie zdziwilem.
Mam inne instrumenty i jak kupowalem nowe - to byly idealne z wygladu a tutaj wyglada jakby ktos w niej majstrowal - porysowal itp.

[ Dodano: 2011-10-04, 19:43 ]
Moze sie czepiam, pewnie sie nie znam, moze tak ma byc?
Srubki niby nic no ale.. to przeciez nowy sprzet a nie uzywany..
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 32
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2011-10-04, 18:44    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Odbarwienia stroików to absolutna norma. To mosiądz, mosiądz ma różne odcienie i pokrywa się takimi rzeczami zawsze.
Ale to w koło pokryw troszkę mnie martwi. Możliwe, że była brana w ręce ale raczej nie grana, po graniu byłyby inne ślady, koło stroików a ich nie ma. Choć.. istnieje też prawdopodobieństwo że to zwykła reakcja mosiądzu na wilgotność powietrza. A śrubek nie brakuje, producent zostawia w tym modelu wolne otwory.

Porysowane jest przy produkcji, tym się nie martw.
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 18:48    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Dzieki za szybka odpowiedz.
Takie przebarwienia ma moja Bandamster jeszcze z Demokranatycznej Republiki Niemieckiej..
na zdjeciach tego nie widac ale w rzeczywistosci te boki wygladaja jak wytarte (bardziej blyszczace i naokolo matowe.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 32
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2011-10-04, 18:51    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Cholera... to są podcieki ze śliny i ślady po wilgoci. Powiększyłem sobie foty. Nie możliwe, że to nie dotykana nówka.

Fota nr.1 - górna krawędź płytki na zdjęciu. Tam jest przód pokryw, prawda?
No i to najniższe stroiki. Czyli tam gdzie się najwięcej gra. Podciek... Idź ich w tym sklepie ochrzanić z góry na dół. Wymiana towaru.
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 18:56    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

tzn ja na niej gralem - tak ok 2h w przeciagu - wczoraj rano - do teraz.
dzis chcialem to oddzyscic i okazalo sie ze nie da sie.
tzn ze ta plytka zareagowala ze slina?

[ Dodano: 2011-10-04, 19:56 ]
i w takim krotkim czasie zmienila kolor?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 30
Posty: 3603
Otrzymał 295 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2011-10-04, 19:00    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Te przebarwienia po bokach harmonijki (w okolicach miejsca, gdzie pokrywy są przykręcane), to normalne odbarwienie mosiądzu. Tutaj płytka jest po prostu bardziej narażona na czynniki zewnętrzne niż w obszarze pod pokrywą. Ale prawdopodobnym jest, że dość długo w sklepie leżała...
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 19:04    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

tylko teraz powstal nowy problem.
przeczyscilem - na bokach pozostaly takie bardziej rozowawe odbarwienia.. czyli tam gdzie masiadz jest widoczny po skreceniu harmoszki.
teraz to wyglada... jeszcez gorzej..

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
piotrelda 


Wiek: 52
Posty: 40
Otrzymał 3 punkt(ów)
Skąd: Elda (Hiszpania)
Wysłany: 2011-10-04, 19:07    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Na bank używana! Przy kanałach od 1 do 5 to widać aż za dobrze.
Piotrelda
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 19:07    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

ale ja na niej gralem tak z okolo 2 godziny od wczoraj.
to przebarwienie na boku jest lekko rozowe teraz. i tylko wystepuje tam gdzie mosiadz jest na zewnatrz po zlozeniu harmoszki

[ Dodano: 2011-10-04, 20:08 ]


[ Dodano: 2011-10-04, 20:24 ]
aktualnie wyglada to tak po lewej tylko w rzeczywistosci jest bardziej rozowe. widac to po lewej stronie na gornej czesci harmoszki i po dwoch stronach na dolnej..

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
piotrelda 


Wiek: 52
Posty: 40
Otrzymał 3 punkt(ów)
Skąd: Elda (Hiszpania)
Wysłany: 2011-10-04, 19:25    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Ok, grałeś, tylko czy po tak krótkim czasie tak może się przebarwić, sam nie wiem. Na pierwszym i trzecim zdjęciu to widać mocno ślady używania, fakt, głowy nie dam, ale mi to wygląda na graną harmonijkę pozostawiona na jakiś czas w pudełku, ten ciemny nalot przy stroikach. Mam nadzieje że ktoś jeszcze się wypowie, ktoś kto wyssał dużo harpów.
Piotrelda
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 19:42    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

nie mam nikogo znajomego w Krakowie kto moglby zobaczyc na zywo te odbarwienia.
jutro moge podjechac do sklepu tylko nie chce sie wyglupic.. znam sie na innych rzeczach ale nie na harmonijkach - tym bardziej na wlasciwosciach mosiadzu.
Gdybym chcial ja teraz odsprzedac to wyglada jak uzywana z kilka lat..
Patrze na Bandmastera i pzy niej Bandmaster wyglada troszke lepiej (a ma z kilkadziesiat juz lat)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
adamg53

Posty: 1118
Otrzymał 64 punkt(ów)
Wysłany: 2011-10-04, 19:42    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Na kanałach od 1 do 10 widać fabryczne rysy dostrojenia harpa, nie ma to nic wspólnego z ich używaniem (ciekawe jak strumień powietrza by je tak porysował), odbarwienia na płytce ewidentne po leżakowaniu, kupiłeś instrument pełnowartościowy, tylko wiekowy w/g mnie, jeżeli nie stroi wiesza stroiki i takie tam inne to reklamuj, ale na podstawie tych zdjęć nic nie wskazuje że kupiłeś bubel.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 19:44    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Tzn zwolnijmy. Wiem ze podmuch nie porysowal - oczywiste. Chodzi mi o przebarwienie.
Dla mnie to istotne - estetyka - w koncu kupilem NOWY instrument a wyglada jakby mial troche lat za soba.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 48
Posty: 1675
Otrzymał 203 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-10-04, 19:49    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

To różowe to miedź. Zmieniłeś trochę skład stopu w miejscu gdzie były zaczątki śniedzi (miedź została inne składniki - wyczyściłeś). To jest normalne, że tak reaguje po czyszczeniu - praw fizyki i chemii nie oszukasz.

Na moje oko oparte na twoich zdjęciach harmonijka nie była grana, ale sporo czekała na to by ją ktoś kupił. Jeśli dobrze widzę na płytce stroikowej - 0902 obstawiałbym luty roku 2009 czyli dwa i pół roku od produkcji. Jeśli była w normalnej wilgoci jaka jest w powietrzu powinna mieć takie ślady w miejscach płytek stroikowych nie chroniących przez wilgocią. Dodatkowo jeśli była np. na wystawie wyjęta z pudełka - nic nadzwyczajnego.

Te ślady od śliny - wyczyściły się dobrze, czyli były świeże - to prawdopodobnie Twoja ślina była.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 19:54    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Tak. To byla moja slina - wyczyscila sie jednak.
Niestety odbarwienia sa lekko rozowe - wystepuja jako plamy czyli tam gdzie docieralo swiatlo - nie widacc tego na zdjeciach - probl z balansem bieli.
Te odbarwienia sa mocno kontrastowe i niestety widoczne na zywo dosc wyraznie..
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 48
Posty: 1675
Otrzymał 203 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-10-04, 20:00    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Wiem, o czym piszesz, uwierz mi to normalne. Możesz co najwyżej to "wybłyszczyć", koloru poprzedniego już nie uzyskasz. Wpływu na dźwięk żadnego nie będzie to miało. Harmonijka po pewnym czasie użytkowania się zmienia, matowieje, odbarwia itp - to jest normalne. Masz po prostu taką trochę "vintage" prosto ze sklepu.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 20:15    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

vintage jak vintage. mi to nie wyglada na vintage style.
raczej na rozowawe plamy..
vintage wyglada moja Bandmaster
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
adamg53

Posty: 1118
Otrzymał 64 punkt(ów)
Wysłany: 2011-10-04, 20:38    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

Wyrzuć ją do kosza jak ci nie pasuje, na reklamacje nie licz, w sklepie cię wyśmieją i słusznie.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Coroon 

Wiek: 36
Posty: 10
Wysłany: 2011-10-04, 20:43    Odp: Harmonika - czy tak powinna wygladac nowa Suzuki ze sklepu?

wlasnie dlatego pytam.
dzieki za odpowiedzi
zaraz usune temat

[ Dodano: 2011-10-05, 09:49 ]
Prosze o usuniecie tematu.
Dzieki.
Dzieki za pomoc wszystkim ktorzy wypowiedzieli sie.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
  
Odpowiedz do tematu