Autor |
|
|
lukx
Wiek: 44 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2012-05-14, 10:30 Wybijanie rytmu się rozpada jak zaczynam grać :)
|
|
|
Panowie zakupilem lekcje Adam Gussow'a Oh Susanna i tam mowi o wybijaniu rytmu podczas gry. Mam z tym sporo problemu jakis jetsem nieskoordynowany bo niby umie wybijac rytm jak slucham muzyki ale jak zacyznam grac to mi noga albo reka przyspiesza i wybija kolejne dzwieki zmaiast trzymac rytm. Sa jakies techniki treningu zbey tak sie nie dzialo?
Plus jeszcze mala prosba jakby ktos mog to przelozyc na taby hrmaonijkowe:
"bierzemy harmonijkę C i włączamy metronom. Ustawiamy bardzo wolne tępo. Powiedzmy 60 bpm (może nawet wolniejsze. Gramy teraz Gamę C-dur (może być przez wszystkie trzy oktawy). Na początku powoli ćwierćnutami (tak jak klika nam metronom), następnie gramy to samo ósemkami (dwa dźwięki na jedno uderzenie metronomu) a następnie szesnastkami. Można Ćwiczyć to samo grając dwa lub cztery razy ten sam dźwięk.
Jak już To opanujemy, próbujemy to samo grając triolą ósemkową (trzy dźwięki na jedno uderzenie metronomu). Później kombinacje ćwierćnuta dwie ósemki, czy ósemka dwie ćwierćnuty. "
czyli Gama C dur w 3 oktawach w cwiertnutach
i pozniej w osemkach jak to bedzie na tabach.
no i te trile osemkowe , cwiercnuta dwi osemki , osemka dwie cwiercnuty.
Dla mnie to czarna magia |
_________________ www.lukeszeflinski.com :: fotografia
www.lukx.com :: cgi |
|
|
|
|
|
#Medium
Wiek: 52 Posty: 1693 Otrzymał 209 punkt(ów) Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2012-05-14, 11:11 Odp: Wybijanie rytmu się rozpada jak zaczynam grać :)
|
|
|
Wybijanie rytmu przyjdzie samo i będzie Ci pomagać w grze - kwestia treningu.
Żeby zagrać przez trzy oktawy to musisz już dobrze bendy umieć.
Na początek zagraj przez jedną oktawę 4 (4) 5 (5) 6 (6) (7) 7 i w dół 7 (7) (6) 6 (5) 5 (4) 4. To jest "do", "re", "mi", "fa", "sol", "la", "si", "do" i w dół "do", "si", "la", "sol", "fa", "mi", "re", "do".
Granie ćwierćnutami. Metronom zazwyczaj wybija ćwierćnuty. Jeżeli masz metrum utworu na 3/4 to co trzecie uderzenie metronomu jest "mocniejsze". Tam przypada akcent "na raz".
Czyli jeśli grasz ćwierćnutami dźwięk powinien trwać "od piknięcia do piknięcia".
Ósemka jest dwa razy krótsza, dźwięk trwa połowę czasu "od piknięcia do piknięcia" a druga ósemka to druga połowa czasu. Analogicznie szesnastki - są o połowę krótsze niż ósemki, "od piknięcia do piknięcia" to są cztery dźwięki równej długości.
Resztę już powinieneś zrozumieć sam np. "ćwierćnuta i dwie ósemki" to jeden długi dźwięk i następnie następujące po nim dwa dwukrotnie krótsze dźwięki.
Jak nadal nie rozumiesz - pytaj (nie jestem chyba najlepszym pedagogiem).
Pozdrawiam
Medium |
_________________ Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień. |
Ostatnio zmieniony przez Medium 2012-05-14, 12:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): lukx |
|
#minigunmen
Wiek: 36 Posty: 2769 Otrzymał 127 punkt(ów) Skąd: Kat, Ośw, Krak
|
Wysłany: 2012-05-14, 11:41 Odp: Wybijanie rytmu się rozpada jak zaczynam grać :)
|
|
|
Moja rada co do rytmu, to że najlepiej nauczyć się z niego korzystać. Grać wchodząc na rytm, potem dwukrotnie między rytm, czyli 2 razy na tupnięcie (jak bicie serca) a potem próbować i 3 i 4 razy. Jakiś swing, równa melodia, odejście od rytmu przyjdą same jak z samym rytmem sobie poradzisz. |
_________________ Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki. |
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): lukx |
|
lukx
Wiek: 44 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2012-05-14, 13:38 Odp: Wybijanie rytmu się rozpada jak zaczynam grać :)
|
|
|
dziekuje Panowie. czyli jest nadzieja... |
_________________ www.lukeszeflinski.com :: fotografia
www.lukx.com :: cgi |
|
|
|
|