Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Damian11111 

Posty: 22
Wysłany: 2014-05-22, 20:22    [Pytanie] Jak zagrać na harmonijce c-dur tak , aby brzmiała c-mol?

no więc tak... mam harmonijke g-dur , c-dur... ale jak zagrać na nich np g-mol? c-mol? czy wdech to mol a wydech dur? jak to jest?
Blues i rock są grane w mol czy dur?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2014-05-22, 21:44    Odp: [Pytanie] Jak zagrać na harmonijce c-dur tak , aby brzmiała c-mol?

Blues i rock grane są w i dur, i w mol. Poza tym, blues często operuje takim trybem pomiędzy, czyli np. podkład grany w durze, a solówki mają charakter molowy, bądź też używany jest dźwięk pomiędzy tercją wielką, a tercją małą. Rodzaj tercji właśnie nadaje charakter dur-mol, a tu mamy dźwięk pomiędzy, stąd i też tryb nie zawsze łatwo się określi. Nie ma też zasady - dmuch dur, wciągnięcie mol. A żeby zagrać na harmonijce C w c-mol, trzeba zamiast tercji wielkiej, czyli dźwięku E, kanały 2, 5, 8 dmuchany, grać dźwięk Eb. Czyli np. 4 overblow, czy 1 overblow. Niemniej gra na harmonijce C nie ogranicza się tylko do C-dura i C-mola. Łatwo np. można grać w d-mol, lub g-mol. Ale o tu poczytaj tematy o pozycjach, to więcej nieco się dowiesz.
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Damian11111 

Posty: 22
Wysłany: 2014-05-26, 17:16    Odp: [Pytanie] Jak zagrać na harmonijce c-dur tak , aby brzmiała c-mol?

czyli np c-dur to C , a c-mol Cb tak? i tak jest z każdym?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
MacieJJ 

Posty: 162
Otrzymał 20 punkt(ów)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-26, 18:03    Odp: [Pytanie] Jak zagrać na harmonijce c-dur tak , aby brzmiała c-mol?

Nie.
Cb to C obniżone o pół tonu (czyli amerykańskie B).
Zmiana tonacji z durowej na molową nie polega na obniżeniu wszystkich dźwięków o pół tonu, tylko na innym ich doborze do dźwięku głównego, którym pozostaje C.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
  
Odpowiedz do tematu