Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Piotreq 

Wiek: 32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-14, 21:06    Świeża krew i pare pytań.

Jest to mój pierwszy post więc serdecznie witam, oraz pozdrawiam.
Jestem harmonijkowym amatorem. Dokładniej to dziś, po przejechaniu chyba całej warszawy, dostałem swoją pierwszą harmonijkę (Model Tombo Folk Blues) w tonacji C.
Nie jest to początek mojej przygody z muzyką, bo jestem też gitarzystą, słabym w skali światowej, ale jednak jakimś.
Do harmonijki skusił mnie ulubiony zespół: (Uwaga uwaga! niespodzianka dla wszystkich :P ) Dżem.
Tutaj moje pierwsze pytanie: Czy harmonijka którą posiadam będzie w stanie wydać te same dźwięki co Dżem w swoich utworach? Pobrzdąkałem sobie trochę, zaraz po zakupie i trochę w domu przy poradniku internetowym dla początkujących i szczerze powiem, że nie brzmi :P
Innym zapewne zaskakującym pytaniem :roll: jest pociąg. Trochę wystraszyłem się czytając jak go wykonać. Mam rozumieć, że pociąg na wdechu robi się przez przeponę? Wychodzi mi jakby niższy dźwięk niż normalnie, ale nie jestem pewny czy to to. Poza tym, podczas robienia tego "czegoś" robię podobno zabawną minę. Czy jestem na dobrej drodze, czy odrazu rezygnować z tej ścieżki?

Trochę się rozpisałem ;)
Pozdrawiam, Piotreq.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
kamilteau 


Wiek: 33
Posty: 1390
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Olsztyn/Offenburg
Wysłany: 2008-01-14, 21:11    Odp: Świeża krew i pare pytań.

Po pierwsze - nie "pociąg" tylko "podciąg"
Po drugie - jeżeli obniżasz, to to chyba jest podciąg. A zabawna mina to już indywidualna kwestia :P
_________________
"Don't start me talking, I'll tell everything I know..."
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
KatuzaR 


Wiek: 32
Posty: 319
Otrzymał 29 punkt(ów)
Skąd: Kryry
Wysłany: 2008-01-14, 22:33    Odp: Świeża krew i pare pytań.

Cześć Piotreq. Co do podciągu, to przydałoby się: