Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Paweł Józef 

Wiek: 36
Posty: 1
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2018-05-18, 12:21    HARMOSZKA - POCZĄTEK

Witam serdecznie wszystkich,

Jestem nowy w temacie harmoszki, jak i na forum także z góry dziękuję za wyrozumiałość i wzięcie tematu pod skrzydło.

Do rzeczy...bardzo długo przymierzałem się do harmonijki jako instrumentu, odezwała się duchowa potrzeba nauki gry na "jakimś" instrumencie, potrzeba odkrycia nowej pasji… no i odskocznia od codzienności. Harmonijka w całokształt potrzeb wpisuje mi się genialnie… jej dźwięk przyprawia mnie o ciarki…mimo różnorodności muzyki jaką słucham często wędruję ostatnio do bluesa, do muzyki z czasów, kiedy jakość jej rejestrowania nie była najważniejsza… no i dziadek już kiedyś pozwalał dmuchać w swoją na kolanie… więc tak, wybór padł na harmoszkę.

Aktualnie jestem już po kilku dniach posiadania pierwszego instrumentu (Hohner Special 20 ton. C), do tematu podchodzę jako totalny samouk z jakimś tam słuchem muzycznym, ale bez totalnego wyszkolenia muzycznego itd. (oktawy, tonacja c-dur…co to jest?!), ale ambitnie czytam, dowiaduje się, oglądam i przede wszystkim słucham.
Samouczenie wychodzi mi teraz tak, że pomału łapię tonację c-dur (wraz z jej wolnym jeszcze wygraniem na harmoszce, choć czasem pojawiają się „sąsiady”)…powoli przechodzę już do wygrywania „wlazł kotek” i powoli zaczynam łapać jak wydmuchiwać i zaciągać pojedyncze tony… progres sprawia, że harmoszka uzależnia coraz bardziej!
W całej swojej kilkudniowej nauce zauważyłem, że zaczął pojawiać się chaos… jak ze wszystkim w necie jest sporo info, jak grać, techniki itd. itp