Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
PabloDiablo 

Wiek: 21
Posty: 2
Wysłany: 2017-12-21, 20:41    Granie akordów na harmonijce chromatycznej

Witam!

Wydaje mi się, że nie ma na forum takiego tematu, ja przynajmniej nie znalazłem ;)

Gram na harmonijce chromatycznej od mniej więcej pół roku i jestem kompletnym samoukiem (na dodatek nie mam praktycznie doświadczenia na diatoniku, jakoś mnie nie pociąga). Melodie wychodzą już całkiem całkiem, ale do ich grania używam pojedynczych dźwięków. Przeglądając to forum natknąłem się jednak na pojęcie grania akordami na harmonijce chromatycznej i zapragnąłem dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat:

jakiej techniki gry używamy do grania akordów (tongue-blocking będzie potrzebny?),
jakich akordów lepiej unikać, a jakie brzmią fajnie i można się ich łatwo nauczyć?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
miki111 

Posty: 103
Otrzymał 13 punkt(ów)
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-12-21, 21:15    Odp: Granie akordów na harmonijce chromatycznej

Moimi ulubionymi "harmonikarzami" chromatycznymi od zawsze byli Toots Thielemans i Stevie Wonder... i dlatego uważam, że do grania akordów potrzeba jak nazwa wskazuje akordeonu... no dobra ew. harmonijka akordowa.
A tak naprawdę, chromatyk (solo tuning) ma tak niewielkie możliwości grania akordów, że moim zdaniem lepiej poświęcić czas na rozwój techniki grania pojedynczym dźwiękiem i ew. oktawami. Wtedy te niewielkie możliwości akordowe "przyjdą same".
_________________
pozdrawiam Mikołaj Flont
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Felix 


Posty: 1596
Otrzymał 123 punkt(ów)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-12-22, 14:11    Odp: Granie akordów na harmonijce chromatycznej

PabloDiablo napisał/a:
Melodie wychodzą już całkiem całkiem, ale do ich grania używam pojedynczych dźwięków.