Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
pawel767

Posty: 2
Wysłany: 2015-09-10, 22:32    Profilowanie stroików - laik nie rozumieć :)

Witam,

zakupiłem harmonijkę Suzuki SCX 64 i mam z nią pewien problem. Otóż jestem nowy w graniu na chromatyku, ale kiedy gram, to po pewnym czasie otwór przestaje poprawnie wydawać dźwięk aż w końcu zupełnie przestaje grać, jakby był zatkany. Oczywiście gdy pierwszy raz mi się tak zdarzyło wysłałem instrument do sklepu z reklamacją. Harmonijka wróciła z brzmieniem jak nowa, z listem, że działa w pełni poprawnie, a dźwięk nie był wydawany, gdyż albo stroik był fabrycznie źle wyprofilowany albo doszło do zbyt mocnego zadęcia. Tak czy siak sprzedawca dopisał, że wyprofilował stroik, a w razie podobnego problemu zaleca zmianę sposobu oddychania, szczególnie przy wdechu.

Teraz staram się oddychać jak najlżej i możliwie "szeroko", ale problem zatkanego dźwięku oczywiście wrócił, tyle że z innym otworem.

Tutaj pojawia się sedno tego wpisu: czy któryś z doświadczonych użytkowników forum mógłby mi wyjaśnić na czym polega owo profilowanie stroika? Wiem, że harmonijka jest nowiutka i kosztowała kilka stów, ale jednak wolę samemu ją serwisować/regulować, niż pograć dwa dni i wysyłać ją na 3 tygodnie nad morze (sklep w którym ją kupiłem jest w Gdańsku) ;)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
miki111 

Posty: 103
Otrzymał 13 punkt(ów)
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2015-09-11, 02:31    Odp: Profilowanie stroików - laik nie rozumieć :)

Nie wydaje mi się aby profil stroika mógł zmienić się od zadęcia, to raczej wygląda na problem z wentylami.
Mam tę harmonijkę od drugiej połowy lat 90-tych. Przez kilka lat była moim głównym instrumentem.
Rozbierałem ją, stroiłem, czyściłem ustnik i slide oraz wentyle. Ostatnio wyszlifowałem korpus i jest jeszcze szczelniejsza niż kiedykolwiek.