Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
seveneight78 


Wiek: 38
Posty: 12
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2014-08-14, 11:28    Hohner Blues Harp vs Hohner Big River Harp

Witam wszystkich

Jestem tutaj nowy więc chciałbym się serdecznie przywitać. Gram na harmonijce od pół roku i cały czas uczę się jej, wspinając powoli coraz wyżej i wyżej :) Gram na Marine Band w tonacji C. Lubię proste melodie ale w większości łoję na niej zagrywki i melodie bluesowe. Ostatnio aż za często idę w stronę bluesa. Mam wrażenie że Marine Band jest bardzo uniwersalna i można z niej wydobyć sporo fajnego bluesowego zadzioru. Ale przyszła ochota na kolejną harmonijkę tym razem w tonacji D. Szukam czegoś koniecznie do bluesa, ma grać bluesowo i brzmieć jak blues ;) I tutaj chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze. Mam dwa typy które chodzą za mną od tygodnia

Hohner Blues Harp
Hohner Big River Harp

1. Która z tych harmoszek ma bardziej chropowate brudne brzmienie czyli takie typowo bluesowe ?
2. Porównując próbki na Youtube brzmią one bardzo podobnie ale Blues Harp ma chyba więcej tego brudu w brzmieniu, którego właśnie oczekuję.
3. Czy lepszy bluesowy wydźwięk uzyskam z Hohner Special 20 ( w tym wypadku odpuszczam sobie te dwie i kupuję Special 20.

Proszę o wypowiedzi. Z góry dzięki

Pozdrawiam
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Sternik 

Wiek: 43
Posty: 156
Otrzymał 3 punkt(ów)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-14, 22:23    Odp: Hohner Blues Harp vs Hohner Big River Harp

Special 20 trochę inaczej jest strojona bardziej pod granie uniwersalne. Jednak Ty idziesz w kierunku bluesa więc ja bym został przy Marince lub Marince delux gra dobrze na dwudźwiękach i akordach to w bluesie nie jest bez znaczenia. Brzmienie natomiast to nie tylko typ harmonijki ale technika gry.
_________________
Marcin G.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769