Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Ziutex 

Wiek: 61
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-06-11, 21:00    Drewno, ale...

Witam wszystkich.
Jestem baaardzo początkującym, choć nie młodym już adeptem sztuki gry na harmonijce. Posiadam Hohnera Marine Band, który bardzo odpowiada mi brzmieniowo i bardzo mi NIE odpowiada jeśli chodzi o wygodę grania. Za mały rozstaw otworów, ostre ich krawędzie, drewno nie impregnowane, kanciate pokrywy, krawędzie płytek stroikowych wywalone na wierzch, no tragedia jak dla mnie. Po paru dniach grania wyglądałem jak glonojad. Posiadam również Seydel Session steel i tu odwrotnie, gra mi się bardzo wygodnie, ale brzmienie przy MB jakby tępe, matowe. No i MB podczas gry cudownie wibruje w palcach. Dla mnie to ważne.
Najchętniej kupiłbym harmonijkę z drewnianym korpusem, świetnym brzmieniem, ale taką na której się również wygodnie gra. Co radzicie? Cena nie jest najważniejszym kryterium, ale za bogaty też nie jestem.
_________________
Pozdrawiam. Ziutex
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
mitch 

Posty: 10
Otrzymał 1 punkt(ów)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-11, 21:30    Odp: Drewno, ale...

Witam Ziutex - autorytet ze mnie żaden, ale w tej sytuacji oczywistym wyborem będzie Marine Band Deluxe. Wszystkie zalety MB z wyłączeniem wad (chyba wszystkich), które wymieniłeś. Poczekaj jednak co napiszą forumowicze z większą wiedzą i praktyką w tym temacie.
Ja mam Hohner Special 20, ale następną będzie zapewne MB Deluxe
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2014-06-12, 10:57    Odp: Drewno, ale...

mitch, może nie grasz długo ale dobrze mówisz.

W Special 20 i MB Deluxe są te same stroiki co w zwykłej Marine Band, więc jeśli wystarczy Ci, że będą zaokrąglone krawędzie, to MB Deluxe Ci się spodoba. A jeśli będą Ci dalej