Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
karol.z 


Wiek: 39
Posty: 331
Otrzymał 19 punkt(ów)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-30, 20:49    Muzyka klasyczna/poważna

Czego lubicie słuchać z tego gatunku? Ja od czasu do czasu lubię posłuchać kompozytorów zwłaszcza epoki romantyzmu jak Edward Grieg, Czajkowski, Wagner czy Dvorak. W zasadzie od dziecka jestem też fanem muzyki J.Straussa syna.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Magic_Mike 


Wiek: 32
Posty: 55
Otrzymał 5 punkt(ów)
Skąd: Rzeszów/Tarnów
Wysłany: 2013-11-30, 21:49    Odp: Muzyka klasyczna/poważna

Ulubiony utwór i ulubione wykonanie:
http://www.youtube.com/watch?v=RR7eUSFsn28
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Astrolabia 


Wiek: 30
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-16, 21:12    Odp: Muzyka klasyczna/poważna

Jednym z moich zainteresowań w ramach kierunku, który studiuję jest historia muzyki. ;)

Wiem co nieco na temat filozofii muzyki, szczególnie jeśli chodzi o teorię muzyki i jej ontologię w średniowieczu i antyku, słucham często renesansowej i barokowej (szczególnie ta pierwsza jest dość lekka i przyjemna w odbiorze jako głównie muzyka wokalna, barok zaś czaruje wirtuozerią instrumentalną, bo to głównie muzyka instrumentalna wypełnia prawie cały dorobek tej epoki, prócz oper). Polecam opery Monteverdiego, przepiękne skrzypcowe sonaty Adama Corelli'ego, wykwintną muzykę dworską Jeana Baptiste Lully'ego, oraz Michała Praetorius'a (to z baroku), a z renesansu powinni przypaść do gustu Clement Jannequin, Gouillame Dufay, Mikołaj Gomółka i Giovanni Palestrina (spokojna muzyka sakralna).

Muzyka średniowieczna jest ciężka w odbiorze (mam na myśli formy kościelne, bo do nich zachowały się zapisy neumotyczne, czyli prototypy zapisu nutowego), mocno metafizyczna i cóż tu dużo mówić - zrozumieć ją zdołają koneserzy, w dodatku zorientowani nieco w kulturze i filozofii średniowiecza.