Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
maccy 

Posty: 1
Wysłany: 2014-03-30, 16:58    Co dalej?

Witam forumowiczów. Na harmonijce diatonicznej gram od pięciu lat,jestem zadowolony z postępów.chociaż chciałoby się więcej.Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad zakupem chromatyka. No i kupiłem w końcu,Hohner deluxe 270.Teraz jestem w rozterce.Materiałów do nauki gry na harmonijce diatonicznej jest sporo,jeśli chodzi ochromatyczną jest bieda. Jeśli ktoś byłby mi w stanie podpowiedzieć od czego zacząć,co ćwiczyć,jak ćwiczyć.Będę wdzięczny.Nie czytam nut.Mieszkam w pomorskiem.
_________________
Maccy
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Janek Domański 


Wiek: 40
Posty: 160
Otrzymał 15 punkt(ów)
Skąd: Szczecinek/Piła
Wysłany: 2014-03-30, 21:51    Odp: Co dalej?

diatonik to bardzo specyficzny instrument niepodobny do innych solowych instrumentów i dlatego też sporo materiałów do nauki jest przygotowanych specjalnie dla diatoników. Improwizacja na diatoniki to cała szkoła pozycji, do tego dochodzą tabulatury i overy. Chromatykowcy grają z nut i dlatego myślę, że możesz śmiało korzystać z nut na inne instrumenty solowe - np. na saksofon, flet, klarnet itp. Jeżeli chodzi o improwizację, to też możesz uczyć się gam tak jak uczą się na przykład pianiści.

Moją pierwszą harmonijką był chromatyk. Wcześniej grałem na pianinie i akordeonie i łatwo było mi zastosować wiedzę z klawiszy do harmonijki. Później dopiero przeniosłem się na diatoniki i nie mam zamiaru wracać do chromatyków, bo moim. zdaniem diatoniki mają więcej możliwości kontrolowania brzmienia, bo są prostrze w budowie. A jeżeli chodzi o grę chromatyczną, to są przecieź overy i podciągi nawet o trzy półtony. Na jedym kanale możesz maksymalnie na diatoniku zagrać sześć dźwięków - na chromatyku - cztery.
_________________
jestem janek. czasem robię animacje. na zdjęciu po lewej - synek michaszek