Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
sielawa

Posty: 3
Wysłany: 2014-02-23, 11:06    pomoc dla świeżaka

Witam. Jestem człowiekiem lubiącym samotność/preferującym samotność, jednak przydał by mi się towarzysz w postaci małego poręcznego instrumentu. Grałem kiedyś na gitarze i keyboardzie ze słuchu, jestem samoukiem, nie znam nut, grywałem też z tabulatur. Mam zamiar za kilka dni wybrać się po pierwszą harmonijkę, potrzebuję jednak porady odnośnie wyboru. Od razu powiem (i pewnie zostane za to zlinczowany na tym forum) że nie interesuje mnie blues, country, shanty, bardziej zwyczajowe rzempolenie. W dodatku chciałbym żeby brzmienie było podobne do tego: http://www.youtube.com/watch?v=Fn83bG8numA i żeby dało się na niej zagrać wszystko, od Moonlight Sonata przez Hysteria - Muse, Theme Z Mario i Morrowinda po Dobry Jezu ;) . Dlatego też nie wiem czy bluesowa 10 kanałówka była by dobra. Wiadomo że uczy się lepiej na prostym instrumencie ale ja uczę się szybko :] . Myślałem nad jakąś chromatyczną ale ten guzik chyba tylko by mnie rozpraszał. Z kolei tremolo ma 2 rzędy.. wolałbym mieć to w jednym rzędzie :D jestem raczej wzrokowcem. Co myslicie? Proszę o poradę.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
arkons

Posty: 63
Wysłany: 2014-02-23, 13:13    Odp: pomoc dla świeżaka

harmonijka z e strojem cyrkularnym będzie w sam raz dla Ciebie, tylko nie znajdziesz na nią gotowych tabów, melodie będziesz musiał sam sobie przerabiać wg rozkładu dźwięków http://www.overblow.com/?menuid=26#10
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Felix 


Posty: 1596
Otrzymał 123 punkt(ów)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-02-23, 13:49    Odp: pomoc dla świeżaka

Moim zdaniem wszystkie możliwości ma jednak harmonijka chromatyczna. Gra wymaga tylko większej precyzji szczególnie w utworach klasycznych.