Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Capezo 

Posty: 2
Wysłany: 2013-12-23, 15:39    Naprawa i czyszczenie Hohnera

Witam mam w posiadaniu po dziadku harmonijke Hohner Echo Bell Metal Reeds 55/80 no jest troche leciwa ma ze 40 lat :P Chcialem ja jakos wyczyscic czy cos bo czesc dzwiekow naprawde slabo gra. I tu moje pytanie co musze zrobic zeby ja przywrocic do stanu uzytku. Rozkrecilem Te metalowe czesci i dalej nie ogarniam bo na gwozdki jest :/ ( Jestem kompletnie zielony w tym temacie)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
macirk4 

Posty: 8
Wysłany: 2014-01-02, 21:42    Odp: Naprawa i czyszczenie Hohnera

Ja się nie znam za bardzo, ale z tego co czytałem(jeśli stroiki są wytrzymałe, bo niektóre można ułamać), to najlepiej nie próbować ściągać stroików z nitów, tylko delikatnie je odchylić i włożyć kartkę albo przedmuchać. Myślę że chociaż trochę pomogłem i że stroiki się nie połamią.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2014-01-02, 23:06    Odp: Naprawa i czyszczenie Hohnera

Marcik, bardzo fajnie, że chcesz pomóc, ale w przypadku takiej harmonijki przesunięcie papierem pod stroikiem nie pomoże. Tę harmonijkę musi rozebrać ktoś, kto na tym się zna sprawdzić stan korpusu i stroików, oczyścić, zdezynfekować, wysycić korpus tym, czym trzeba, prawdopodobnie nastroić (a przynajmniej umieć sprawdzić strój) i złożyć.

Nie wiem czy w Polsce jest pięć osób które by się tego podjęło.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Capezo 

Posty: 2
Wysłany: 2014-01-02, 23:54    Odp: Naprawa i czyszczenie Hohnera