Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Hipis 

Wiek: 28
Posty: 12
Wysłany: 2013-03-27, 07:25    Hohner Blues Harp C czy D?

Witam jestem początkującym harmonijkarzem i gram na takiej zwykłej harmonijce za 15 zł , czas kupić coś lepszego i tu rodzi się pytanie Kupić Blues Harpa w C czy D ? . Kolega mi mówił , że najlepiej jest kupić w C ponieważ w D moge miec problem z tabami oraz , że to jest taka uniwersalna tonacja , ale ! bardzo mi sie podoba B.Harp w D ten dzwiek itd... Więc juz naprawde nie wiem którą kupić . A jakie jest wasze zdanie ?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2013-03-27, 08:37    Odp: Hohner Blues Harp C czy D?

Zależy od tego jak jesteś zaawansowany i czego chcesz się uczyć.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Hipis 

Wiek: 28
Posty: 12
Wysłany: 2013-03-27, 09:03    Odp: Hohner Blues Harp C czy D?

podstawowe melodie potrafie zagrac , Whisky , wlazl kotek itd... , podciągi nawet mi wychodzą , a chce sie nauczyc czegos wiecej np Vibrato itd...
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2013-03-27, 09:08    Odp: Hohner Blues Harp C czy D?

Wg mnie - bez różnicy. Z czasem i tak będziesz potrzebował w tonacjach: G, A, Bb, C, D, F.

W jakiej kolejności będziesz kupował - Twoja sprawa.

Jedyną przesłanką za C jest to, że bardzo wiele melodii jest w C-dur i grając w pierwszej pozycji w tonacji utworu wypadałoby grać na C-dur.

Pozdrawiam

Medium
_________________