Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Burber 


Wiek: 32
Posty: 218
Otrzymał 7 punkt(ów)
Wysłany: 2012-12-11, 20:47    Czy da się ograć ze słuchu

Mam takowe pytanie. Próbuje zacząć z chromatykiem. Nut nie znam, z teorii jestem zielony jak ruch palikota. Jak się zabrać za ten instrument, żeby w ogóle nabrało to ładu i składu. Próbuje ze słuchu, ale mam problem z tą przesuwką. Ciężko załapać rozkład dźwięków. W diatonicznej kiedy potrzeba zagrać niżej z poza skali, to robi się podciąg i myk i jest. W chromatycznej wydaje mi się to nienaturalne. Ciężko wyczuć moment kiedy to to wcisnąć, kiedy puścić no najważniejsze, wydaje się, że przykładowo "tamten" dźwięk będzie pasować, a jednak nie pasuje.

I teraz owo pytanie po przydługim i nużącym wstępie.
Dalej katować ze słuchu i próbować rozgryźć drobnymi kroczkami, aż powstaną jakieś podstawy żeby łączyć dźwięki w bardziej skomplikowane i mniej zagmatwane układy?

Zacząć od skal i grać w 12 pozycjach czy tam tonacjach?
I teraz co te skale mają powodować? Bo powiedzmy, że umiem zagrać gamę w 12 pozycjach, ale dalej nie wiem jak zagrać jakąkolwiek niewyuczoną melodię?
Zdążyłem nauczyć się dwóch, ale nie wiem co mogę z tym zrobić.
_________________
Człowiek nieuzbrojony sprowadza na siebie wiele złego, w tym powszechną pogardę
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Jaszczur 


Wiek: 33
Posty: 152
Otrzymał 22 punkt(ów)
Skąd: Lublin/Parczew
Wysłany: 2012-12-11, 22:01    Odp: Czy da się ograć ze słuchu

Mam ten sam problem ;)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Felix 


Posty: 1596
Otrzymał 123 punkt(ów)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-12-11, 22:47    Odp: Czy da się ograć ze słuchu