Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
greenrobin 

Posty: 2
Wysłany: 2012-11-18, 09:38    Hohner Marine Band czy Suzuki Harpmaster

Jestem początkujący i chciałbym się dowiedzieć która z tych o to wymienionych harmonijek była by lepsza dla człowieka o moim poziomie.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
DckfPL 

Wiek: 24
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-24, 17:48    Odp: Hohner Marine Band czy Suzuki Harpmaster

Ja bym na początek wybrał jakiegoś taniego harpa żebyś sprawdził najpierw, czy harmonijka jest dla Ciebie. Później dopiero byś wybrał te lepsze modele. Jeśli mam wybierać spośród tych dwóch, to zdecydowanie bym wybrał Marine Band. Mam nadzieję że pomogłem :)
_________________
Nowy w harmonijkach... Ale coś tam wiem :P
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Saskers 


Wiek: 45
Posty: 97
Otrzymał 8 punkt(ów)
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 2012-11-24, 18:38    Odp: Hohner Marine Band czy Suzuki Harpmaster

greenrobin, Cena jest podobna, ale to zupełnie różne harmonijki. Są inaczej strojone, mają różne korpusy.
Jeśli bierzesz pod uwagę te dwa modele to ja bym wybrał Harpmastera. Plastykowy korpus nie będzie Ci pęczniał. Harmonijkę wyczyścisz sobie choćby pod kranem. Na początku będziesz się uczył grać pojedynczym dźwiękiem i proste melodie będą brzmiały bardzo ładnie.
MB może Ci pęcznieć choć oczywiście zawsze jest opcja na domową impregnację. Harmonijka idealna do gry akordowej. Typowo bluesowy instrument z ponad 100 letnią historią. Grali na nim najwięksi np. Sonny Terry, Sonny Boy Williamson, Little Walter. Fakt, że wtedy nie bardzo był inny wybór.
Kiedyś na tym forum najczęściej polecanym harpem dla początkujących był Hohner Special 20. Miałem Hohner Special 20 i sobie chwaliłem. Teraz mam wrażenie, że największe zainteresowanie ma Harpmaster.