Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Pan_Jakub 

Wiek: 34
Posty: 93
Otrzymał 6 punkt(ów)
Skąd: Słupsk/Radom
Wysłany: 2012-10-29, 22:26    Harmonijka ustna na lekcjach muzyki w szkole podstawowej.

Witam.
Jestem studentem III roku Instytutu Muzyki Akademii Pomorskiej w Słupsku (specjalność: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej z pedagogiką wczesnoszkolną). Zabieram się za pisanie pracy licencjackiej o temacie: Harmonijka ustna na lekcjach muzyki i zajęciach pozalekcyjnych w klasach IV-VI szkoły podstawowej

Wybrałem taki temat, ponieważ uważam, że nauka gry na harmonijce ustnej jest bardzo prosta, instrument jest dla dzieci atrakcyjny, rozwija zainteresowania muzyczne znacznie bardziej niż barabanienie na 'dzwonkach', czy dmuchanie we flet prosty.
Zakładam temat z nadzieją, że będzie ktoś chętny do podzielenia się swoimi przemyśleniami na ten temat, może doświadczeniem, materiałami...

Czy ktoś z Was - harmonijkarze - jest nauczycielem muzyki?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 punkt(ów):
#Felix
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-10-30, 10:28    Odp: Harmonijka ustna na lekcjach muzyki w szkole podstawowej.

Witam na forum

Nauczycielem muzyki nie jestem, ale ...

1. W Polsce nie słyszałem o nauce grania na harmonijce w szkole.

2. W Niemczech słyszałem o nauce grania w szkole na harmonijkach (tak było na pewno w okresie międzywojennym), ale w Niemczech to instrument narodowy. Materiałów i metodyki zatem należałoby szukać u zachodnich sąsiadów i pobawić się w tłumacza.

3. Nauczyć w tym wieku możesz:
- rytmicznego grania akordowego
- wydobywania czystego, pojedynczego dźwięku