Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
hobson 

Wiek: 42
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2007-11-02, 15:26    [Pytanie] Dwa pytania początkującego

Witam serdecznie!

Jestem osobą zupełnie początkującą, która chciałaby się nauczyć gry na harmonijce ustnej. Nie miałem jeszcze żadnego doświadczenia z tym instrumentem, stąd moje dwa pytania:

1. Jaki rodzaj instrumentu potrzebny jest do gry solowej? Nie interesuje mnie (przynajmniej chwilowo) granie bluesowych riffów, przygrywanie do gitary, itp. Np. coś takiego: http://youtube.com/watch?v=gCGo6uaL2us (Oczywiście zdaję sobie sprawę, że aby osiągnąć taką technikę trzeba ćwiczyć latami, ten link bardziej pokazuje "rodzaj" muzyki, jaką chciałbym grać). Czy potrzebna jest harmonijka chromatyczna, czy diatoniczna, czy jeszcze inna? w jakiej skali? o jakim zakresie?

2. Mam niesprawny środkowy palec prawej ręki. Czy jest to przeszkodą w nauce gry na harmonijce? (poza tym, że głupio wygląda :D )

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, sugestie, linki przydatne dla początkującego. A może już w tej chwili rozumiem coś źle?

Dziękuję i pozdrawiam,
Hobson
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
kuba 


Wiek: 47
Posty: 555
Otrzymał 62 punkt(ów)
Skąd: kielce
Wysłany: 2007-11-02, 15:45    Odp: [Pytanie] Dwa pytania początkującego

ho ho wysoko mierzysz... ale to dobrze. Ja proponowałbym Ci chromatyczny instrument - odnośnie pierwszego pytania. W kwestii niesprawnego palca nie powinieneś się przejmować. Jak sam wiesz ludzie o różnym stopniu upośledzenia ruchowego robią różne rzeczy - często nieosiągalne dla "sprawnych". Przeszkód w uprawianiu muzyki nie ma. Nawet będąc głuchym jak pień można być kompozytorem o niezrównanych umiejętnościach :-)