Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Sachooc 

Posty: 7
Wysłany: 2012-10-15, 14:34    Proszę o parę wyjaśnień-jestem jeszcze laikiem w tych sprawach

Przygodę z harmonijką zacząłem niedawno i mam parę nieścisłości
1. Moja harmonijka to Walther 16 hole w C-i co druga dziura nie wydaję dźwięku tak ma być? (przy okazji czy te firmy robią dobre harmonijki? i co o nich sądzicie)
2. Po co 2 dziury w rządkach? Czy wszystkie harmonijki mają po dwie dziurki? Jak nie, to na której się lepiej gra i które mają pojedyncze dziury
3.Wiadomo, że są harmonijki dłuższe i krótsze.........Kurczę jak to sprecyzować..........
Dłuższe harmonijki mają więcej dźwięków, ale tylko tych wyższych czy tych niższych też? Czy dźwięk najniższy zawsze jest jeden, który odpowiada danej tonacji, czy mogą być też niższe niż ten pierwszy w określonej tonacji?
Chyba tak. Proszę o wyrozumiałość
4.Przykład ze strony http://www.harpsurgery.co...onica-with-tab/ chodzi o From me to you....Tam jest rozpiska
5B 5D 6B
5D 5B 5D 5D 3D
Jak to grać skoro co druga dziura nie wydaje dźwięku?
Dzięki wielkie
Pozdrawiam
_________________

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Gales 

Wiek: 34
Posty: 5
Skąd: Głogów
Wysłany: 2012-10-15, 15:48    Odp: Proszę o parę wyjaśnień-jestem jeszcze laikiem w tych sprawach

Kolego co do 2 pytanie nie, nie wszystkie najczęściej są używane 10 kanałowe. Powszechnie są zwane diatonicznymi co za tym idzie jako na początki z harmonijką polecam 10 kanałową, ponieważ znajdziesz tutaj na jej temat najwięcej wiadomości i większość książek jest o nich. PS. jak na początek weź w tonacji C
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Sachooc 

Posty: 7
Wysłany: 2012-10-15, 16:01    Odp: Proszę o parę wyjaśnień-jestem jeszcze laikiem w tych sprawach

No właśnie mam diatoniczną w C i w jednym kanale są dwie dziury :) Ogólnie chcę parę wyjaśnień-zresztą pisałem na początku
Jeszcze coś :)