Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
jdw 

Wiek: 37
Posty: 1
Skąd: Wro
Wysłany: 2012-08-12, 12:00    Granie ze słuchu do podkładu

witam! mam pytanie dotyczące grania do podkładu. Jestem mocno początkujący, ale jako takie podstawy myśle że mam. Czytałem tutaj trochę opinii na forum, że nie ma się co zbytnio przyzwyczajać do grania z tabulatur, a jak do tej pory na tym opierałem moją naukę. Chciałbym zacząć granie ze słuchu do podkladu, ale trochę nie wiem jak się mam za to zabrać. Chodzi mi po głowie kilka pytań. Przede wszystkim jakie utwory polecacie na początek? Najchętniej jak najprostsze melodie, tylko skąd takie wziąć? Kolejne pytanie to w ramach jakich dźwięków mam się poruszać? Mam harmonijke w stroju C (suzuki folkmaster) więc powinienem na początek szukać utworów w tej tonacji i grać w pierwszej pozycji? Mam "szukać" dźwięków w całej gamie, tylko w pentatonice, czy w którejś konkretnej skali?
Czuję że mam straszne braki jeżeli chodzi o całą teorię muzyki i trochę mnie to przytłacza. Staram się czytać forum ile wlezie, ale brakuje mi jakiegoś takiego skompresowanego kompedium wiedzy od którego można by było zacząć. Nie wiem czy mam się skupić bardziej na tej teorii czy po prostu grać, ale generalnie w życiu lubie wszystko rozumieć, znać podstawy itp i dopiero się do czegoś zabierać, więc te braki w mojej wiedzy strasznie mnie blokują w przełamaniu się do takiego "po prostu grania". Mam nadzieję że dacie mi jakiś kilka rad na czym się skupić i w którą stronę pójść w nauce. z góry dzięki!
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Boodzik 

Posty: 291
Otrzymał 14 punkt(ów)
Wysłany: 2012-08-12, 13:09    Odp: Granie ze słuchu do podkładu

Generalnie na początek nauki improwizacji najlepiej puścić sobie jakąś kilkutaktową pętlę opartą na jednym akordzie. Na przykład cztery pierwsze takty bluesa G-dur (dla harpa C) gdzie grany jest akord G7.