Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
robczo 

Wiek: 31
Posty: 1
Wysłany: 2012-07-20, 10:51    Taki sam dźwięk na wdechu i wydechu na kanale 5

Witam,
To mój pierwszy post choć forum śledzę od około pół roku. Gram na Hohner Special 20 w tonacji D i mam problem bo od wczoraj słyszę taki sam dźwięk przy wdechu i wydechu na kanale 5. W sumie jestem laikiem nie wiem co mam z tym zrobić.

Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-07-20, 11:19    Odp: Taki sam dźwięk na wdechu i wydechu na kanale 5

Prawdopodobnie stroik na wdechu padł. Można podstroić, jeśli nie ma takiego dodatkowego brzęczenia, ale przy tak niskim dźwięku to na długo nie wystarczy. Czas szukać nowej harmonijki.

Ewentualnie zagadaj do Minigunmen'a. On Harmonijki naprawia i potrafi wymienić jeden stroik.
Nawet jeśli zdecydujesz się na nową harmonijkę, to pewnie Mini wziąłby Twoją harmonijkę "dawcę narządów".

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Ostatnio zmieniony przez Medium 2012-07-20, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2012-07-20, 13:17    Odp: Taki sam dźwięk na wdechu i wydechu na kanale 5

Medium napisał/a:
Prawdopodobnie stroik na wydechu padł.


Stawiam na to, że padł stroik na wdechu. Dmuchany raczej nie podwyższa swojej wysokości (a żeby uzyskać to co na (5) musiałby), więc prawdopodobnie pęknięty przy podstawie jest stroik (5), który obniżył swoje brzmienie. Najlepiej rozebrać harmonijkę i sprawdzić, co tam się stało.
_________________