Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Paeu112 

Wiek: 25
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-07-17, 13:27    Harmonijka diatoniczna a chromatyczna.

Jestem w tym kompletnie zielony :) Czy jeśli gram na diatoniku to łatwo będzie mi się przerzucić na chromatyka (też z 10 kanałami)?
_________________
Podpis - dozwolona ilość znaków: 300
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-07-17, 13:41    Odp: Harmonijka diatoniczna a chromatyczna.

To zależy.
W chromatykach zazwyczaj jest inny rozkład dźwięków (jest chyba na rynku jeden chromatyk wg stroju Richtera) - trzeba będzie nauczyć się rozkładu od nowa.
Oczywiście inny rozstaw kanałów.
Inny ustnik.
Dodatkowo masz przycisk, którym zmieniasz tonację harmonijki o pół tonu - też wymaga to doświadczenia i zapamiętania rozkładu dźwięków.

To zupełnie inny instrument.
To tak jakbyś porównywał granie na ukulele i gitarze basowej. I jeden i drugi instrument ma cztery struny i jest "gitaropodobny" a różnice są i to bardzo znaczące.

Łatwiej by było gdybyś rozszerzył pytanie. Np. co chcesz grać (repertuar i styl muzyczny) z kim (z jakimi instrumentami) i tak dalej. Wtedy łatwiej by było dobrać harmonijkę do Twoich potrzeb.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Paeu112 

Wiek: 25
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-07-17, 13:48    Odp: Harmonijka diatoniczna a chromatyczna.

Na tej harmonijce chciałbym grać z gitarą. Najczęściej to chyba blues. chodzi mi też o w miarę tanią harmonijkę. Wolałbym najpierw zobaczyć czy mi się spodoba zanim wywalę kasę.
_________________
Podpis - dozwolona ilość znaków: 300