Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
wojownik266 


Wiek: 49
Posty: 218
Otrzymał 8 punkt(ów)
Skąd: Biały Bór
Wysłany: 2011-04-29, 12:20    skala 20 dzwieków w tonacji g - dur

Pod tym linkiem który widać poniżej znajduje się rozkład nut na harmonijke w tonacji c- dur. Jak przerobić tą rozpiskę na tonacje g - dur. Które dzwięki pozostają bez zmian a które należało by transponować (alterować) tak aby otrzymać rozkład dzwieków jak poniżej tylko w tonacji g - dur? Czy istnieje jakiś klucz, sposób na to, etc.? O ile dobrze kombinuję to tonacja g - dur jest o kwintę wyżej niż c - dur. Czy tak? Z muzyki jestem prawie zielony a muszę napisać program na harmonijkę który będzie przerabiał zapis nutowy (narazie g- dur) na taby. Gdyby ktoś chciał się dołączyć do tego projektu to było by mi bardzo miło. Miłego dnia życzę... pa!
http://wojownik266.wrzuta...nej_w_tonacji_c
_________________
Kto nie walczy nie zwycięży. Kto nie zwycięży jest pokonany.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
piracik 


Wiek: 32
Posty: 158
Otrzymał 21 punkt(ów)
Skąd: Otwock
Wysłany: 2011-04-29, 12:56    Odp: skala 20 dzwieków w tonacji g - dur

Dokładnie
C-G - kwinta czysta (7 półtonów)
a G-C to kwarta (5 półtonów)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
wojownik266 


Wiek: 49
Posty: 218
Otrzymał 8 punkt(ów)
Skąd: Biały Bór
Wysłany: 2011-04-29, 13:33    Odp: skala 20 dzwieków w tonacji g - dur

O ile Cię dobrze zrozumiałem to według tej rozpiski którą podałem (tonacja c - dur), odliczam od pierwszej nuty c cztery nuty w górę i tam gdzie w tonacj c - dur mam c teraz mam dzwięk f (w zapisie nutowym)? Powtarzam tą akcje dla wszystkich nut. Czy tak?
_________________
Kto nie walczy nie zwycięży. Kto nie zwycięży jest pokonany.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Rolf 


Wiek: 34
Posty: 424
Otrzymał 17 punkt(ów)
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-04-29, 13:54    Odp: skala 20 dzwieków w tonacji g - dur