Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
VooDoo 


Posty: 10
Skąd: hufiec Opoczno
Wysłany: 2011-03-02, 12:06    Piecyk i mikrofon

Witam ... słyszałem ze fajne dźwięki można wydobyć na piecyku tylko ze jestem laik i nie mam pojęcia co do takich sprzętów ...tak czy inaczej chciał bym go mieć wiec moje pytania do tego to czy piecyk za 150zł wystarczy do podstawowych rzeczy i czy mikrofon musi być jakiś specjalny bo się najzwyczajniej nie znam....??? Chciałem zasięgnąć waszej porady zanim narobię siary w sklepie:P Liczę na was bardziej doświadczonych ...z góry dziękuję:)
I w ogóle czy ten piecyk się przydaje?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Medium 


Wiek: 52
Posty: 1693
Otrzymał 209 punkt(ów)
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-03-02, 12:50    Odp: Piecyk i mikrofon

Zacznijmy od początku.

Brzmienia ze wzmacniacza możesz uzyskać dwa:
- głośne akustyczne
- chicagowskie (przesterowane)

Do pierwszego potrzebujesz wzmacniacza (może być tranzystorowy) i mikrofonu wokalowego. Im lepsza klasa, tym wyższa cena, osiągasz głośność, ponieważ harmonijka z założenia jest instrumentem cichym / kameralnym (podobnie jak gitara).

Do drugiego - to już jest cała nauka. Najlepiej (najczęściej używane) sprawdzają się wysokooporowe mikrofony i wzmacniacze w pełni lampowe (wzmacniacz ma dwa stopnie najpierw przedwzmacniacz, później wzmacniacz mocy). Oczywiście niektórzy stosują jeszcze dodatkowe efekty (zazwyczaj analogowe, lub porządne cyfrowe zbliżone do nich brzmieniem). Ceny sprzętu mogą przyprawić o ból głowy.

Zatem wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć.

Pozdrawiam

Medium
_________________
Są dwa piękna: piękno radości i piękno smutku. Wy ludzie Zachodu, wolicie pierwsze – my drugie. Bowiem piękno radości trwa nie dłużej niż lot motyla. A piękno smutku jest twardsze niż kamień.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 punkt(ów):
VooDoo
VooDoo