Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Krzychoo19 


Wiek: 35
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-31, 15:49    Problem z wydobyciem dzwięku na kanale 7

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem początkującym harmonijkarzem.Mam problem z.... no właśnie,nie wiem dokładnie czego to jest przyczyna.Mianowicie gdy gram na harmonijce firmy Hohner Special 20 w tonacji "D" utwór Brother in Arms zespołu Dire Straits nie mogę wydobyć dźwięku z kanału 7 na wdechu.Dokładnie to jest ta linijka tabulatury 6 6 6 -6 -7 7 6.Prosiłbym o podpowiedź co mógłbym robić źle.Harmonijkę trzymam w ten sposób :



Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
aansaa 


Wiek: 32
Posty: 800
Otrzymał 31 punkt(ów)
Wysłany: 2011-01-31, 15:56    Odp: Problem z wydobyciem dzwięku na kanale 7

Sprawdź, czy między stroikiem a płytką nie ma żadnego paprocha, który blokuje stroik. :)
Cienka kartka papieru, ostrożnie przejechać pod stroikiem. :)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Krzychoo19 


Wiek: 35
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-31, 16:47    Odp: Problem z wydobyciem dzwięku na kanale 7

Dzięki :) jest już trochę lepiej,ale muszę zrobić teraz bardzo mocny wdech żeby był dźwięk na tym 7 kanale.Sprawdziłem wszystkie kanały i tylko na tym 7 muszę brać bardzo mocny wdech.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2011-01-31, 17:15    Odp: Problem z wydobyciem dzwięku na kanale 7

Krzychoo19, nie ma na harmonijce czegoś takiego jak "bardzo mocny wdech". Nie gra się siłowo, pod żadnym pozorem. To nie jest trąbka :) . Jeśli musisz tak mocno to znaczy, że coś jest nie tak z układem ust albo z harmonijką. Granie siłowe uszkadza harmonijkę.
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.