Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
*Bart Łęczycki 


Posty: 600
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-29, 11:47    Ciekawostki & porady

Zauważyłem że firma Seydel bardzo dba o wszystkich harmonijkarzy!
Polecam bardzo interesujące porady i wskazówki http://www.seydel1847.de/...22&Locale=en_GB

Jestem przekonany że wiele z nich miło Was zaskoczy!

[ Dodano: 2008-08-06, 12:41 ]
Ostatnio prowadziłem ze znajomymi harmonijkarzami dyskusje na temat strojenia harmonijek albo do grania akordowego (np Marine Band czy Vintage 1923) albo do grania pojedynczym dźwiękiem (np Golden Melody).

Przez długi czas szukałem uniwersalnego rozwiązania, ponieważ gram różne gatunki muzyki a więc korzystam z wielu technik (np przy muzyce arabskiej).
Testowałem wszystkie modele Hohnera, czołowe modele Heringa i Suzuki.
Żaden z tych strojów nie dawał mi komfortu grania.

Znalazłem na stronie SEYDEL że stosują "strojenie kompromisowe" czyli harmonijka dobrze brzmi na akordach i przy pojedynczych dźwiękach.
Podaję link : http://www.seydel1847.de/...15&Locale=en_GB

Jednak jeśli ktoś chce może zaprojektować własne strojenie np w jakiejś nietypowej skali no i zlecić firmie Seydel aby zrobiła taki strój specjalnie dla tej osoby :)

Pozdrawiam & stay in tune ;)
_________________
www.bleczycki.com
bleczycki@gmail.com
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
sailor

Posty: 26
Skąd: charzykowy
Wysłany: 2011-01-29, 09:58    Odp: Ciekawostki & porady

... to jeszcze o dbaniu o klientow...

W grudniu wyslalem do Klingenthal harmonijki do naprawy w ramach gwarancji (rozstrojone kanaly). Zaznaczylem ze jezeli uznaja ze to z mojej winy to maja naprawic a kosztami mnie obciazyc. Troche czekalem ale w czwartek otrzymalem paczke z naprawionymi harpami. Wszystko bez kosztow nawet przesylka :)

Chapeau bas
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
*Bart Łęczycki 


Posty: 600
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 11:45    Odp: Ciekawostki & porady

Ciekawe jak by sytuacja wyglądała z firmą Hohner? :)
_________________
www.bleczycki.com
bleczycki@gmail.com
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Felix 


Posty: 1596
Otrzymał 123 punkt(ów)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-01-29, 12:05    Odp: Ciekawostki & porady

Miłe to z ich strony. :)

Ciekaw jestem dwóch rzeczy:
- ile grałeś na tym sprzęcie ?
- jaki model posiadasz ?
Sam posiadam harmonijki tego producenta ponad rok i jeszcze mi się nie ,,rozjechały"
_________________
Keep breathing music ...
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
sailor

Posty: 26
Skąd: charzykowy
Wysłany: 2011-01-29, 21:54    Odp: Ciekawostki & porady

Bardzo bardzo mile bo chyba prawie wszyscy wiemy "jak to jest" z naprawami gwarancyjnymi :(

Gralem jakies 3 miesiace i to malo. Delikatnie mowiac bylem w szoku. Dla przykladu na poczatku stycznia "padla" Marine Band "katowana" od marca i to niemal dzien w dzien. Ale to zaden dowod bo mialem MB ktore graly tydzien :( Z tym ze MB mozna samemu "dostroic" a Seydel ma blaszki "stainless steel" i potrzebny jest tzw sprzet bo papier scierny to za malo.

Z Seydela posiadam:
-Chromatic De Lux (padl 4 kanal na wdechu)
-Blues Classic 1847 C,A,G,F i D(C i A rozjechaly sie odpowiednio na 4 i 3 na wdechu). G,F i D "no problem"
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
SZCZYPIOR 


Wiek: 31
Posty: 830
Otrzymał 24 punkt(ów)
Skąd: Mosina
Wysłany: 2011-01-29, 22:29    Odp: Ciekawostki & porady

Czyli co, jeżeli mi się mój chromatyk syedla, rozstroi to wystarczy go wysłać do fabryki??
_________________

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
sailor

Posty: 26
Skąd: charzykowy
Wysłany: 2011-01-30, 00:46    Odp: Ciekawostki & porady

jeżeli jest na gwarancji...
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
SZCZYPIOR 


Wiek: 31
Posty: 830
Otrzymał 24 punkt(ów)
Skąd: Mosina
Wysłany: 2011-01-30, 00:55    Odp: Ciekawostki & porady

a jaki czas obejmuje gwarancja?
_________________

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2011-01-30, 02:03    Odp: Ciekawostki & porady

2 lata w przypadku produktów Seydela. Dziwne to, bo wg postanowień gwarancji stroiki nie są nią objęte jako elementy podlegające naturalnemu zużyciu.
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
sailor

Posty: 26
Skąd: charzykowy
Wysłany: 2011-01-30, 10:46    Odp: Ciekawostki & porady

czy rozstrojony stroik :? jest zuzyty? :)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
+adamg53

Posty: 1149
Otrzymał 82 punkt(ów)
Wysłany: 2011-01-30, 11:08    Odp: Ciekawostki & porady

W/g mnie tak.Rozstrojenie to oznaka,że stroik pada. Ja miałem dwa takie przypadki ,że po nastrojeniu ta blaszka do tygodnia wytrzymywała( przy intensywnym graniu).
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
sailor

Posty: 26
Skąd: charzykowy
Wysłany: 2011-01-30, 12:15    Odp: Ciekawostki & porady

W/g Seydela nie o czym swiadczy mój przypadek.
Wchodzimy tu trochę w rozważania czysto akademicko/prawnicze co oznacza słowo "wear" lub jego niemiecki odpowiednik. Najprostszym rozwiązaniem jest zapytać bezpośrednio Seydela. :)

I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wysyłał harpa na naprawę gwarancyjną do Seydela?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2011-01-30, 13:05    Odp: Ciekawostki & porady

Wyciąg z gwarancji Seydela: "Please note that the reeds/valves are wearing parts and are not covered by the guarantee. Any alternation or work done on the instrument by yourself voids the guarantee".

Patrząc na pierwszę zdanie dochodzę do wniosku, że stroiki czy zastawki, jako części podlegające zużyciu, nie podlegają gwarancji. Niezależnie, czy wada jest efektem zużycia, czy wad materiałowych bądź produkcyjnych, stroiki pod gwarancję nie podpadają. Firma Seydel zrobiła Ci bardzo miły prezent, bo nie musieli nic z tym robić. Brawa dla nich. (Wybaczcie, małe zboczenie studenckie ;) ).
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2011-01-30, 13:41    Odp: Ciekawostki & porady

A mi się wydaje, że można coś oddać do reklamacji, jak padnie w zaskakująco krótkim czasie, np. po miesiącu ALE ALE! jako argument trzeba dać to, że jest się na przykład profesjonalnym muzykiem (profesjonalnym albo utalentowanym :D ) i niemożliwym jest, żeby taki sprzęt, w rękach muzyka profesjonalnego (lub utalentowanego :D ) padł w tak krótkim czasie. Wniosek - być może wadliwy egzemplarz, który można oddać do reklamacji w ramach.. no.. jednak praw konsumenta. To, że stroiki nie podlegają gwarancji nie znaczy, że jako godny szacunku klient tak dobrej firmy nie mogę zgłosić, że trafił mi się jakiś bubel. Tak sądzę. Oczywiście ironiczny ton mojej wiadomości byłby charakterystyczny dla maila, którego bym pisał w takim wypadku, natomiast tam już całkowicie z poważnym zamiarami.
Na dobrą sprawę na kiełbasę też nie ma gwarancji ale jak w domu odkryjesz tego samego dnia albo pare dni później, że w środku była zepsuta, to można oddać do sklepu i ubiegać się o zwrot pieniędzy albo wymianę. Myślę, że to, że z racji kultury osobistej producent nie może Ci zarzucić kłamstwa albo próby oszustwa można się z nim porozumieć i polubownie rozwiazać taką sprawę. Dobry producent nie ryzykuje rozgniewania klienta. Seydel jak widać jest na poziomie. Hohner natomiast klienta ma w d. i dowodem na to są doświadczenia naszego kolegi z forum, gmx, który wkrótce być może opisze sytuację, jaka go spotkała przy próbie kontaktu z Hohnerem.
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2011-01-30, 13:46    Odp: Ciekawostki & porady

Kiełbasa po kilku dniach może już mieć oznaki "nieświeżości" ;) . Trzeba też odróżnić gwarancję od rękojmi, ale to już chyba materiał na zbyt duży off top ;) .
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Landerw 


Wiek: 33
Posty: 300
Otrzymał 9 punkt(ów)
Skąd: Gda
Wysłany: 2011-01-30, 16:00    Odp: Ciekawostki & porady

minigunmen napisał/a:
Seydel jak widać jest na poziomie. Hohner natomiast klienta ma w d.
Jakoś nie pałam miłością do żadnej z firm, więc mówię to całkiem beznamiętnie, aczkolwiek zbulwersowany niskim poziomem wykonania (wszystkie kanały teoretycznie grały, lecz była toporna jak harmonijka z marketu) zakupionej kiedyś golden melody oddałem ją z wielkim wyrzutem - i o dziwo - otrzymałem nową harmonijkę (już działającą bez problemu). Dowiedziałem się wtedy, że ponoć można oddać chyba do 3 czy 4 dni albo coś koło tego. Akurat nie miałem tyle czasu, żeby biegać po mieście, więc przywlokłem się do muzycznego dopiero po jakiś 6 dniach - ponarzekali -> ja ponarzekałem więcej -> wymienili. Aha... ee z tego co wiem jeśli sprzęt od początku nie działa tak jak powinien (mój przypadek) to się chyba nie nazywa gwarancją ale sprzedaniem produktu niezgodnego z umową (domyślnie kupujesz produkt w 100% sprawny) - a to ma inne warunki wzrotu i tak dalej i tak dalej -> ale o rozwinięcie tematu prosiłbym kogoś kto się na tym porządnie zna :)
_________________
Podpis - dozwolona ilość znaków: 100
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
*Bart Łęczycki 


Posty: 600
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-28, 12:48    Odp: Ciekawostki & porady

Landerw: jest na to sposób, a w zasadzie dwa.
Najlepiej jest kupować w specjalistycznym sklepie, gdzie masz pewność co do kwalifikacji sprzedawcy i jakości produktów, czyli w sklepie internetowym TYLKO z harmonijkami.

Drugi sposób to w kupując w zwykłym sklepie, tuż po zapłaceniu sprawdzić wszystkie dźwięki harmonijki przy sprzedawcy. Jeśli coś będzie nie tak, to natychmiast prosimy o wymianę na dobry instrument.

To powinno uchronić nas przed niepotrzebną utratą czasu, gotówki czy nerwów :)

Pozdrowienia
_________________
www.bleczycki.com
bleczycki@gmail.com
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
gmx

Posty: 233
Otrzymał 26 punkt(ów)
Wysłany: 2011-03-28, 14:57    Odp: Ciekawostki & porady

Landerw,

Po prostu w wolnym czasie zajrzyj na stronę Federacji Konsumentów i zapoznaj się jej treścią jak też z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.

http://www.federacja-kons...y.php?story=321

Pozdrawiam
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
  
Odpowiedz do tematu