Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
BigLeo 

Wiek: 48
Posty: 8
Wysłany: 2010-08-05, 12:59    Harmonijka i gitara

Jako, że jestem tutaj nowy na wstepie witam wszystkich i trochę sie przedstawię zanim zadam pytanie.

Jestem muzykiem bluesowym moim głównym instrumentem jest gitara, którą męczę od 20 lat ale od 1,5 roku gram czynnie też na harmonijce (używam Blues Harpów), do tego ciągnę wokal.

Tak więc mam się co uwijać i tutaj leży mój problem.
Mianowicie ze zmiana gitary na harmonijkę , troche to trwa. Puścic gitarę, odłożyć piórko chwycić harmonijkę a potem to wszystko odkręcić. Z harmonijką w statywie nie chcę grać bo według mnie tak to w miare brzmi tylko w 1 pozycji.

W związku z tym wymyśliłem sobie, że harmonijkę będę wieszał sobie na smyczy na szyi. Ale żeby taka harmonijka wisiała muszę w niej nawiercić (w korpusie) dziurkę. Tutaj pytanie czy nie zepsuje to brzmienia instrumentu?
Pytam ponieważ w gitarze korpus jest bardzo ważny mówi się, że gitara gada z dechy, wszelkie ingerencje nie są wskazane.
Czy przewiercenie (gdzieś na skraju) korpusu w harmonijce wiertłem np 1,5 lub 2 nie zepsuje brzmienia ? Bądź co bądź to też chyba rezonuje.

Jesli popełniłem jakieś fopa to przepraszam , wybaczcie nowemu :)
Pzdr
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2010-08-05, 13:04    Odp: Harmonijka i gitara

Nie wierć, kup oczko do zakręcania kabli na śrubkach i przełóż śrubę pokrywy przez to oczko, zakręć i będziesz miał haczyk bez ingerencji w harmonijkę :) Wiesz, taka podkładka.

Wiercenie nie powinno zrobić temu krzywdy ale po co wiercić, skoro można skorzystać z gotowej możliwości zaczepu. :)
_________________
Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Medium 


Wiek: 52