Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
JayJay 


Posty: 25
Skąd: Mroczne Miasteczko
Wysłany: 2010-05-24, 20:05    Czego dalej się uczyć?

Siemacie.
Mam takie pytanie... Jestem początkujący, harmonijkę mam od bardzo nie dawna. Byłem przeziębiony, miałem chore gardło i kaszel, więc nie mogłem przystąpić do nauki, uczę się kilka dni. Nauczyłem się trzymać harmoszkę, w podstawowym stopniu taby, nauczyłem się grać whisky.
Mam parę pytań:
Gdy gram, z mojego gardła wydobywa się dźwięk ze strun głosowych, w rytm granej melodii. Czym może to być spowodowane? Być może dmucham złą techniką? przeczytałem "obejmujemy tylko jeden kanał (jak przy gwizdaniu) językiem nie dotykając harmonijki.", ja łapię jeden kanał, lecz nie układam ust jak przy gwizdaniu, spróbowałem zrobić takiego "dziubka" usta do przodu i taki rulonik, ale boli przez to szczęka.. Można grać po prostu trzymając luźno usta nie wypychając ich do przodu? Może za mocno lub za lekko dmucham? Lub może to być spowodowane z tym, że został mi jeszcze lekki kaszel? (jeszcze trochę wydzieliny chyba w płucach jest, muszę coś na to kupić)... Czy też może popalaniem fajek? (1 - 2 dziennie, ale muszę z tym skończyć, choć będzie ciężko).

Czego dalej mam się uczyć? Trzymanie w miarę opanowanie, czyste wydobywanie dźwięków jeszcze dopracuję, ale co dalej? Tych trudniejszych rzeczy będzie ciężko nauczyć się samemu, są jakieś kursy, szkółki czy coś gry na harmonijce? (na terenie Szczecina).

z góry jestem wdzięczny za odpowiedzi.
_________________

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2010-05-24, 20:33    Odp: Czego dalej się uczyć?