Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Pietras311

Posty: 4
Wysłany: 2009-03-26, 19:57    Jaka tonacja?

Witam.
Chciałbym zapytać się, jaką tonację harmonijki najlepiej wybrać do gry blues'a.
Jestem zupełnie zielony w temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
michu 


Wiek: 29
Posty: 164
Otrzymał 3 punkt(ów)
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-26, 21:35    Odp: Jaka tonacja?

Ja bym wziął w tonacji C bo ta chyba jest najbardziej bluesowa, chociaż zaznaczam że nie jestem pewien jak coś to prosze mnie poprawić :D
_________________
Pozdrawiam :harp:
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Pietras311

Posty: 4
Wysłany: 2009-03-26, 21:55    Odp: Jaka tonacja?

Dzięki wielkie.
Może ktoś jeszcze się wypowiedzieć?
Byłbym wdzięczny, to dla mnie ważna sprawa.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
jerriko 


Wiek: 41
Posty: 90
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-03-26, 22:38    Odp: Jaka tonacja?

Na początek tak jak powiedział michu. Tonacja C jest najbardziej podstawową tonacją. Potem jak się trochę oswoisz możesz dokupić A i D. Chyba był już taki temat?
_________________
Robota nie bar, ale musisz chodzić codziennie...
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-03-26, 23:11    Odp: Jaka tonacja?

Tematow bylo wiele. Ale lecimy, jak Panowie wczesniej napisali, C jest najbardziej polecana do nauki. Uniwersalna, do tego na nia jest najwiecej (jak nie wszystkie) szkolek. Potem warto zaopatrzyc sie w A i D, najczestsze chyba w bluesie. I na dopelnienie G, F i Bb. Z tym juz zagrasz niemal wszystko.
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
kamilteau 


Wiek: 33
Posty: 1390
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Olsztyn/Offenburg