Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
trampek 


Wiek: 31
Posty: 1
Wysłany: 2009-10-10, 13:50    [Problem] Brak dźwięku na wdechu na 2

Od niedawna posiadam Marine Band C. Na wdechu na 2 kanale nie ma zupełnie dźwięku. Przeczytałam chyba wszystkie możliwe tematy o tym, jednak jestem totalnym laikiem, nie mającym wcześniej do czynienia z harmonijką, toteż nie posiadam odpowiednich narzędzi do rozkręcenia harmoszki. Jak mogę sobie pomóc w inny sposób? Ewentualnie, gdzie takowe narzędzia można kupić? Czym Wy rozkręcacie swoje harmonijki?
Z góry dzięki za pomoc.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Pulatom 


Wiek: 34
Posty: 781
Otrzymał 72 punkt(ów)
Skąd: Czerwona Woda
Wysłany: 2009-10-10, 14:36    Odp: [Problem] Brak dźwięku na wdechu na 2

Stara dobra tajemnica 2 kanału, zanim rozkręcisz harpa spróbuj zrobić wdech na tym kanale przez jakąś rurkę/słomkę, jak się odezwie to wina techniki ( (2) jest na początku kłopotliwa w opanowaniu), a jak nie to trzeba będzie rozkręcić (właściwie rozłożyć bo MB są na gwoździe) i zobaczyć stroik.
_________________

Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2009-10-10, 20:43    Odp: [Problem] Brak dźwięku na wdechu na 2

Dział "Technika" pokazuje jak wydobyć dobry dźwięk z drugiego kanału. Ale tak w telegraficznym skrócie. Harmonijka musi być dość głęboko w ustach, plecy proste, gardło i tchawica otwarte szeroko, ustawione w jednej linii, oddech zaś głęboki, równy i spokojny. Założę się, że harmonijka jest w porządku, bo paru znajomych nauczyłem grania dwójki tą metodą. Narzekali na harmoszkę, ale ta była w pełni sprawna, winny był jedynie nieprawidłowy oddech. Trochę z nią powalczysz i będzie wszystko OK.
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.