Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
hector791 

Wiek: 35
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-29, 14:15    [Problem] Pomocy!!!

Jestem początkującym harmonijkarzem (gram 8 dni). Wczoraj wieczorem zauważyłem że kanał drugi nie wydaje żadnego dzwięku. Proszę was o pomoc co mam zrobić? Czytałem na forum żeby rozkręcić harmonijke , ale nie mam pojęcia co dalej zrobic z rozkręconą. Dla ułatwienia wszystkie inne kanały grają pięknie. Proszę o pomoc

[ Dodano: 2008-12-29, 12:21 ]
Zapomniałem dodać że wszelkie próby dmuchania mocnjej w kanał nic nie dają. Próbowałem nawet zatykająć sąsiednie kanały palcami dla pewności czy dmucham w odpowiedni ale to na nic słysze tylko przepływające powietrze. Proszę o radę.
_________________
Pozdrawiam
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Pulatom 


Wiek: 34
Posty: 781
Otrzymał 72 punkt(ów)
Skąd: Czerwona Woda
Wysłany: 2008-12-29, 14:33    Odp: [Problem] Pomocy!!!

Jeśli w ogóle nie ma dźwięku to najprawdopodobniej jakiś paproch zablokował stroik. Jak rozkręcisz harpa to wsuń pod stroik kawałek papieru i poruszaj nim trochę we wszystkie strony, powinno pomóc.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2008-12-29, 15:32    Odp: [Problem] Pomocy!!!

Jeżeli umiesz robić podciągi, to spróbuj z tym na kanale drugim. Mi jak zablokuje się kanał (choć częściej dzieje się to na wdechu na kanale 4. czy 5.) to robię głęboki podciąg i wszystko się odblokowuje. Jeżeli to nie pomoże, to trzeba rozmontować harpa i szukać paprochów. Tylko uważaj, bo Marine Band Classic jest montowany na gwoździe, nie śruby. Z tego powodu, jeżeli harmonijke nie reaguje na dmuch, usuń tylko górną pokrywę, jeżeli na wsys, zrób odwrotnie.
_________________
Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with.
Dodaj punkt autorowi tego posta