Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
tomes 

Posty: 12
Otrzymał 2 punkt(ów)
Skąd: kanzas
Wysłany: 2007-12-24, 23:10    [Pytanie] Hohner Big valley - dobra dla początkującego? Jak grać?

Witam dzisiaj na gwiazdke dostalem harmonijke Hohnera Big valley. Z tego co czytalem to wiekszosc osob gra na harmonijkach 10 kanałowych. Ta akurat ma ich 12 ( 48 stroikow). Nie mam pojecia jak sie do niej zabrac, rozklad dzwiekow jest taki:
|E|(G)|G|(H)|C|(D)|E|(F)|G|(A)|C|(H)|E|(D)|G|(F)|C|(A)|E|(H)|G|(D)|C|(F)|
Chcialbym sie nauczyc grania z tabow dla harmonijek 10 kanalowych ( slyszalem ze mozna), wiec moje pytanie brzmi jak je przelozyc na moja harmonijke. Skoro mam 12 kanalow to przy graniu pomijam ktores kanaly czy co?
Podkreslam, ze jestem laikiem jezeli chodzi o gre na harmonijce.
Przy okazji spytam, czy ten model harmonijki jest dobry dla poczatkujacego?
Pozdrawiam i wesolych swiat.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
aeroarte 


Posty: 663
Otrzymał 37 punkt(ów)
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2007-12-25, 09:57    Odp: [Pytanie] Hohner Big valley - dobra dla początkującego? Jak grać?

To harmonijka tremolo ,ma 24 kanały 48 stroików. Gra się na niej łatwiej niż na 10 kanałowej ,bo masz gotowe dźwięki ,nie musisz robić pociągów.Jak nie znasz melodii ,to ciężko zagrać z tabów 10 kanałowych , chyba że dowiesz sie i wyczujesz , tę część harmonijki . Ja gram na podobnej ,ale tylko ze słuchu.Na początku spróbuj zatykać językiem dolne kanały i naucz się uzyskiwać dźwięki z poszczególnych kanałów czyste ,nie tremolo, a potem samo poleci.Powodzenia!
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
tomes 

Posty: 12
Otrzymał 2 punkt(ów)
Skąd: kanzas
Wysłany: 2007-12-25, 11:54    Odp: [Pytanie] Hohner Big valley - dobra dla początkującego? Jak grać?

Dzieki, sproboje jak mowisz.
Czy da rade na mojej harmonijce zagrac cos takiego?: http://blues.net.pl/harmonijka/sounds/zagr1.mp3