Autor |
|
|
*Bart Łęczycki
Posty: 600 Otrzymał 76 punkt(ów) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-07-29, 11:47 Ciekawostki & porady
|
|
|
Zauważyłem że firma Seydel bardzo dba o wszystkich harmonijkarzy!
Polecam bardzo interesujące porady i wskazówki http://www.seydel1847.de/...22&Locale=en_GB
Jestem przekonany że wiele z nich miło Was zaskoczy!
[ Dodano: 2008-08-06, 12:41 ]
Ostatnio prowadziłem ze znajomymi harmonijkarzami dyskusje na temat strojenia harmonijek albo do grania akordowego (np Marine Band czy Vintage 1923) albo do grania pojedynczym dźwiękiem (np Golden Melody).
Przez długi czas szukałem uniwersalnego rozwiązania, ponieważ gram różne gatunki muzyki a więc korzystam z wielu technik (np przy muzyce arabskiej).
Testowałem wszystkie modele Hohnera, czołowe modele Heringa i Suzuki.
Żaden z tych strojów nie dawał mi komfortu grania.
Znalazłem na stronie SEYDEL że stosują "strojenie kompromisowe" czyli harmonijka dobrze brzmi na akordach i przy pojedynczych dźwiękach.
Podaję link : http://www.seydel1847.de/...15&Locale=en_GB
Jednak jeśli ktoś chce może zaprojektować własne strojenie np w jakiejś nietypowej skali no i zlecić firmie Seydel aby zrobiła taki strój specjalnie dla tej osoby
Pozdrawiam & stay in tune |
_________________ www.bleczycki.com
bleczycki@gmail.com |
|
|
|
|
|
sailor
Posty: 26 Skąd: charzykowy
|
Wysłany: 2011-01-29, 09:58 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
... to jeszcze o dbaniu o klientow...
W grudniu wyslalem do Klingenthal harmonijki do naprawy w ramach gwarancji (rozstrojone kanaly). Zaznaczylem ze jezeli uznaja ze to z mojej winy to maja naprawic a kosztami mnie obciazyc. Troche czekalem ale w czwartek otrzymalem paczke z naprawionymi harpami. Wszystko bez kosztow nawet przesylka
Chapeau bas |
|
|
|
|
*Bart Łęczycki
Posty: 600 Otrzymał 76 punkt(ów) Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
#Felix
Posty: 1596 Otrzymał 123 punkt(ów) Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-01-29, 12:05 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Miłe to z ich strony.
Ciekaw jestem dwóch rzeczy:
- ile grałeś na tym sprzęcie ?
- jaki model posiadasz ?
Sam posiadam harmonijki tego producenta ponad rok i jeszcze mi się nie ,,rozjechały" |
_________________ Keep breathing music ...
|
|
|
|
|
sailor
Posty: 26 Skąd: charzykowy
|
Wysłany: 2011-01-29, 21:54 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Bardzo bardzo mile bo chyba prawie wszyscy wiemy "jak to jest" z naprawami gwarancyjnymi
Gralem jakies 3 miesiace i to malo. Delikatnie mowiac bylem w szoku. Dla przykladu na poczatku stycznia "padla" Marine Band "katowana" od marca i to niemal dzien w dzien. Ale to zaden dowod bo mialem MB ktore graly tydzien Z tym ze MB mozna samemu "dostroic" a Seydel ma blaszki "stainless steel" i potrzebny jest tzw sprzet bo papier scierny to za malo.
Z Seydela posiadam:
-Chromatic De Lux (padl 4 kanal na wdechu)
-Blues Classic 1847 C,A,G,F i D(C i A rozjechaly sie odpowiednio na 4 i 3 na wdechu). G,F i D "no problem" |
|
|
|
|
SZCZYPIOR
Wiek: 31 Posty: 830 Otrzymał 24 punkt(ów) Skąd: Mosina
|
Wysłany: 2011-01-29, 22:29 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Czyli co, jeżeli mi się mój chromatyk syedla, rozstroi to wystarczy go wysłać do fabryki?? |
_________________
|
|
|
|
|
sailor
Posty: 26 Skąd: charzykowy
|
Wysłany: 2011-01-30, 00:46 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
jeżeli jest na gwarancji... |
|
|
|
|
SZCZYPIOR
Wiek: 31 Posty: 830 Otrzymał 24 punkt(ów) Skąd: Mosina
|
Wysłany: 2011-01-30, 00:55 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
a jaki czas obejmuje gwarancja? |
_________________
|
|
|
|
|
#Maciekdraheim
Wiek: 35 Posty: 3604 Otrzymał 296 punkt(ów) Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2011-01-30, 02:03 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
2 lata w przypadku produktów Seydela. Dziwne to, bo wg postanowień gwarancji stroiki nie są nią objęte jako elementy podlegające naturalnemu zużyciu. |
_________________ Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with. |
|
|
|
|
sailor
Posty: 26 Skąd: charzykowy
|
Wysłany: 2011-01-30, 10:46 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
czy rozstrojony stroik jest zuzyty? |
|
|
|
|
+adamg53
Posty: 1149 Otrzymał 82 punkt(ów)
|
Wysłany: 2011-01-30, 11:08 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
W/g mnie tak.Rozstrojenie to oznaka,że stroik pada. Ja miałem dwa takie przypadki ,że po nastrojeniu ta blaszka do tygodnia wytrzymywała( przy intensywnym graniu). |
|
|
|
|
sailor
Posty: 26 Skąd: charzykowy
|
Wysłany: 2011-01-30, 12:15 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
W/g Seydela nie o czym swiadczy mój przypadek.
Wchodzimy tu trochę w rozważania czysto akademicko/prawnicze co oznacza słowo "wear" lub jego niemiecki odpowiednik. Najprostszym rozwiązaniem jest zapytać bezpośrednio Seydela.
I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wysyłał harpa na naprawę gwarancyjną do Seydela? |
|
|
|
|
#Maciekdraheim
Wiek: 35 Posty: 3604 Otrzymał 296 punkt(ów) Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2011-01-30, 13:05 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Wyciąg z gwarancji Seydela: "Please note that the reeds/valves are wearing parts and are not covered by the guarantee. Any alternation or work done on the instrument by yourself voids the guarantee".
Patrząc na pierwszę zdanie dochodzę do wniosku, że stroiki czy zastawki, jako części podlegające zużyciu, nie podlegają gwarancji. Niezależnie, czy wada jest efektem zużycia, czy wad materiałowych bądź produkcyjnych, stroiki pod gwarancję nie podpadają. Firma Seydel zrobiła Ci bardzo miły prezent, bo nie musieli nic z tym robić. Brawa dla nich. (Wybaczcie, małe zboczenie studenckie ). |
_________________ Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with. |
|
|
|
|
#minigunmen
Wiek: 36 Posty: 2769 Otrzymał 127 punkt(ów) Skąd: Kat, Ośw, Krak
|
Wysłany: 2011-01-30, 13:41 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
A mi się wydaje, że można coś oddać do reklamacji, jak padnie w zaskakująco krótkim czasie, np. po miesiącu ALE ALE! jako argument trzeba dać to, że jest się na przykład profesjonalnym muzykiem (profesjonalnym albo utalentowanym ) i niemożliwym jest, żeby taki sprzęt, w rękach muzyka profesjonalnego (lub utalentowanego ) padł w tak krótkim czasie. Wniosek - być może wadliwy egzemplarz, który można oddać do reklamacji w ramach.. no.. jednak praw konsumenta. To, że stroiki nie podlegają gwarancji nie znaczy, że jako godny szacunku klient tak dobrej firmy nie mogę zgłosić, że trafił mi się jakiś bubel. Tak sądzę. Oczywiście ironiczny ton mojej wiadomości byłby charakterystyczny dla maila, którego bym pisał w takim wypadku, natomiast tam już całkowicie z poważnym zamiarami.
Na dobrą sprawę na kiełbasę też nie ma gwarancji ale jak w domu odkryjesz tego samego dnia albo pare dni później, że w środku była zepsuta, to można oddać do sklepu i ubiegać się o zwrot pieniędzy albo wymianę. Myślę, że to, że z racji kultury osobistej producent nie może Ci zarzucić kłamstwa albo próby oszustwa można się z nim porozumieć i polubownie rozwiazać taką sprawę. Dobry producent nie ryzykuje rozgniewania klienta. Seydel jak widać jest na poziomie. Hohner natomiast klienta ma w d. i dowodem na to są doświadczenia naszego kolegi z forum, gmx, który wkrótce być może opisze sytuację, jaka go spotkała przy próbie kontaktu z Hohnerem. |
_________________ Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki. |
|
|
|
|
#Maciekdraheim
Wiek: 35 Posty: 3604 Otrzymał 296 punkt(ów) Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2011-01-30, 13:46 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Kiełbasa po kilku dniach może już mieć oznaki "nieświeżości" . Trzeba też odróżnić gwarancję od rękojmi, ale to już chyba materiał na zbyt duży off top . |
_________________ Blues is nothing but a good man feeling bad, thinking about the woman he once was with. |
|
|
|
|
Landerw
Wiek: 33 Posty: 300 Otrzymał 9 punkt(ów) Skąd: Gda
|
Wysłany: 2011-01-30, 16:00 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
minigunmen napisał/a: | Seydel jak widać jest na poziomie. Hohner natomiast klienta ma w d. | Jakoś nie pałam miłością do żadnej z firm, więc mówię to całkiem beznamiętnie, aczkolwiek zbulwersowany niskim poziomem wykonania (wszystkie kanały teoretycznie grały, lecz była toporna jak harmonijka z marketu) zakupionej kiedyś golden melody oddałem ją z wielkim wyrzutem - i o dziwo - otrzymałem nową harmonijkę (już działającą bez problemu). Dowiedziałem się wtedy, że ponoć można oddać chyba do 3 czy 4 dni albo coś koło tego. Akurat nie miałem tyle czasu, żeby biegać po mieście, więc przywlokłem się do muzycznego dopiero po jakiś 6 dniach - ponarzekali -> ja ponarzekałem więcej -> wymienili. Aha... ee z tego co wiem jeśli sprzęt od początku nie działa tak jak powinien (mój przypadek) to się chyba nie nazywa gwarancją ale sprzedaniem produktu niezgodnego z umową (domyślnie kupujesz produkt w 100% sprawny) - a to ma inne warunki wzrotu i tak dalej i tak dalej -> ale o rozwinięcie tematu prosiłbym kogoś kto się na tym porządnie zna |
_________________ Podpis - dozwolona ilość znaków: 100 |
|
|
|
|
*Bart Łęczycki
Posty: 600 Otrzymał 76 punkt(ów) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-28, 12:48 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Landerw: jest na to sposób, a w zasadzie dwa.
Najlepiej jest kupować w specjalistycznym sklepie, gdzie masz pewność co do kwalifikacji sprzedawcy i jakości produktów, czyli w sklepie internetowym TYLKO z harmonijkami.
Drugi sposób to w kupując w zwykłym sklepie, tuż po zapłaceniu sprawdzić wszystkie dźwięki harmonijki przy sprzedawcy. Jeśli coś będzie nie tak, to natychmiast prosimy o wymianę na dobry instrument.
To powinno uchronić nas przed niepotrzebną utratą czasu, gotówki czy nerwów
Pozdrowienia |
_________________ www.bleczycki.com
bleczycki@gmail.com |
|
|
|
|
gmx
Posty: 233 Otrzymał 26 punkt(ów)
|
Wysłany: 2011-03-28, 14:57 Odp: Ciekawostki & porady
|
|
|
Landerw,
Po prostu w wolnym czasie zajrzyj na stronę Federacji Konsumentów i zapoznaj się jej treścią jak też z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
http://www.federacja-kons...y.php?story=321
Pozdrawiam |
|
|
|
|