Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Olek 

Wiek: 32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-06-09, 23:08    [Teoria] Granie w pozycjach - jak zagrać np. w trzeciej?

Witajcie!

Pytanie dla harmonijkarzy (gram dopiero od kilku miesięcy i jako harmonijkarz jestem początkujący ;) ) - otóż można grać w pozycjach - co to właściwie znaczy? Starałem się znaleźć na ten temat coś niecoś - no i np. granie w drugiej pozycji na harmonijce C oznacza, że głównym dźwiękiem jest G. Efekt da się uzyskać przez zasysanie. W pierwszej pozycji gram na wydechu. A w trzeciej, albo czwartej? Czy należy dmuchać tylko w określone dźwięki? Czy może pozycja, w jakiej gram, jest zależna od tonacji instrumentu, który mi daje akompaniament? Prosiłbym o wyjaśnienie zagadnienia pozycji i związanego z tym akompaniamentu :) .

[ Dodano: 2007-06-10, 00:24 ]
Sporo swojej ciekawości zaspokoiłem tutaj: http://harmoszka.com/view...ba64ac2c02ea873 (a tytuł topicu wyglądał tak niepozornie...). Ale jest jeszcze kilka niewyjaśnionych dla mnie spraw - skąd wiedzieć, jakie dźwięki "pasują" do piątej pozycji? Wiem, że zadaję dużo pytań, ale szalenie ciekawi mnie ta sprawa. Proszę o odpowiedzi :) .
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Woytaker 

Wiek: 30
Posty: 76
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-06-10, 11:02    Odp: [Teoria] Granie w pozycjach - jak zagrać np. w trzeciej?

Jeśli dzwięki pasują do gamy w określonej pozycji, to znaczy że pasują do danej pozycji;-)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
Olek 

Wiek: 32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-06-10, 19:34    Odp: [Teoria] Granie w pozycjach - jak zagrać np. w trzeciej?

Dzięki za odpowiedź, krótko, zwięźle, na temat :) . Właśnie o to mi chodziło!