Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
mnmlista_pl
[Usunięty]

Wysłany: 2019-12-27, 20:46    Perfekcyjna Gama C-dur

Hej,

Gram od około dwóch miesięcy, niestety mimo starań, nie udało mi się na razie znaleźć na stałe nauczyciela którego mógłbym o to zapytać.

Dlatego chciałem Was podpytać, bo dostałem feedback że "urywam dźwięki" jak gram gamę.

Ja gram ją tak a Sandy Weltman tak

I nie bardzo wiem jak uzyskać takie pełne dźwięki i brak przerw pomiędzy zmianami kanałów czy kierunku powietrza. W książce "Graj na harmonijce" niestety nie jest to opisane :( .

Zależy mi żeby nauczyć się dobrze od początku bo później może być trudno to skorygować. Ktoś ma jakieś pomysły jak to poprawić? Co ja robię źle? Co można w niej poprawić? A może to kwestia wyłącznie ćwiczeń?

Najbardziej zależy mi na pozbyciu się efektu "urywania dźwięku". Problem w tym, że nie bardzo to słyszę w moich nagraniach :(

Dzięki z góry za wszystkie rady

Tomek
 
 
#Felix 


Posty: 1596
Otrzymał 123 punkt(ów)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-12-27, 21:14    Odp: Perfekcyjna Gama C-dur

mnmlista_pl napisał/a:
I nie bardzo wiem jak uzyskać takie pełne dźwięki i brak przerw pomiędzy zmianami kanałów czy kierunku powietrza. W książce "Graj na harmonijce" niestety nie jest to opisane .

@mnmlista_pl

Grasz poprawnie (nie fałszujesz), tylko robisz to z przerwami. Można by powiedzieć, że grasz stacatto tylko wolno, a Andy Weltman gra legato.

Przydało by Ci się trochę podstaw muzyki, to zrozumiesz swój sposób grania.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Staccato

https://pl.wikipedia.org/wiki/Legato

Czasami trudniej zagrać staccato przy szybszych tempach niż legato, gdzie dźwięki zlewają się we frazie.

Grasz ostrożnie, więc trafiasz w dziurki powoli i starannie. Z czasem opanujesz szybszą grę gamy i również świadomie będziesz grał połączenie kolejnych dźwięków bez przerw, tak ja S. Weltman. :)