Autor |
|
|
begineruner
Posty: 19
|
Wysłany: 2009-11-23, 16:22 Blue third
|
|
|
witam, jestem bardzo poczatkujacy, zastanawiam sie jak powinien brzmiec ten slynny "blue third" na harpie w tonacji C
moze ktos powie czy brzmi to w miare ok, juz probowalem robic ta-ta jezykiem i stopniowo obnizac dzwiek, ale i tak nie jestem przekonany do konca
4 4 (3') (2)
aha 4 4 bez jezyka i harakterystycznego ta-ta
http://w503.wrzuta.pl/audio/3B1sKG651XW/harp1
na (2) usta grube, harp gleboko, szczeka troszke w dol
przy okazji, jak sie nazywa podobno podstawowy ale ciekawy efekt i jak go wykonac, granie akodru i [b]jednoczesnie[/b] pojedynczego dzwieku lub prostej melodyjki (przynajmniej wydaje sie ze dzwieki wydobywane sa jednoczesnie)
lepiej robic podciag czubkiem jezyka (dzwiek bardziej piskliwy) czy podstawa (trudniejsze, czasami dzwiek przerywany ale mniej piskliwy) |
|
|
|
|
|
Pulatom
Wiek: 34 Posty: 781 Otrzymał 72 punkt(ów) Skąd: Czerwona Woda
|
Wysłany: 2009-11-23, 17:41 Odp: Blue third
|
|
|
Bardzo dobrze, że od samego początku interesujesz się tym dźwiękiem, jest on w sumie najważniejszy poza (2) w bluesie. BT wyszła całkiem ładna, dobre delikatne przejście w górę, chociaż na moje ucho minimalnie za wysoko zacząłeś. Ta technika co opisujesz to chyba tongue blocking, umożliwia ona granie dwóch dźwięków oddalonych o ponad jeden kanał. Polega to na zatkaniu odpowiednich kanałów językiem. Na początku trzeba go trochę napinać, ale z czasem kształtuje się pamięć motoryczna i jest ok. Jeśli chodzi o podciągi to zależy od kanału, jednak jak obniżasz kanały niskie, to staraj się to robić gardłem (bez użycia języka), a dopóki tego nie opanujesz to używaj jak najbardziej tylnej części języka. Czubkiem obniża się wysokie kanały na wydechu i ewentualnie 6kę na wdechu, przy niższych daje to nie za przyjemny dźwięk. |
_________________
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): begineruner |
|
begineruner
Posty: 19
|
Wysłany: 2009-11-23, 17:56 Odp: Blue third
|
|
|
Dziekuje za szybka odpowiedz a czy jest mozliwe granie tego "efektu" bez tongue blocking? jesli bardzo szybko bede robil przejscia pomiedzy dzwikami i moze wypelnial je akordami? np. przejscie z (2) na (3') wypelnie odrobinka 1, calym (2) i odrobinka (3)? jesli nie to trzeba bedzie pogimnastykowac jezyk
wiem ze w beat boxie niektorym sie udaje, brzmi niesamowicie |
|
|
|
|
Pulatom
Wiek: 34 Posty: 781 Otrzymał 72 punkt(ów) Skąd: Czerwona Woda
|
Wysłany: 2009-11-23, 18:04 Odp: Blue third
|
|
|
Można szybko przełączać się między czystym dźwiękiem a akordem (pokazywał to parę razy Gussow w pierwszych filmach) przez zmianę układu ust. Możesz zagrać tak na przykład szybką sekwencję (123) (2) (123) (3)' (123) (2) (123) co zabrzmi jak zwykłe (2) (3)' (2) z akordem w tle. |
_________________
|
|
|
|
|
#minigunmen
Wiek: 36 Posty: 2769 Otrzymał 127 punkt(ów) Skąd: Kat, Ośw, Krak
|
Wysłany: 2009-11-23, 18:22 Odp: Blue third
|
|
|
Pulatom powiedział już wszystko, ja dodam tylko tyle:
Wybaczcie prymitywne sformułowanie, Blue third ma brzmieć zajebiście.
http://w434.wrzuta.pl/aud...uethird_vibrato
proszszsz
Seydel Blues Solist w C |
_________________ Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki. |
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 punkt(ów): begineruner |
|
begineruner
Posty: 19
|
Wysłany: 2009-11-23, 21:33 Odp: Blue third
|
|
|
dzieki, sporo pomogliscie |
|
|
|
|
Adamd87
Wiek: 36 Posty: 57
|
Wysłany: 2009-11-26, 23:42 Odp: Blue third
|
|
|
Pozwolcie ze sie podepne pod temat.
Jeszcze tego nie przerabialem w suime, i zaciekawilo:)
Mozecie przblizyc technike? Sluchalem szkoly Adama Gussowa, ale po angl nie zrozumialem do konca.
Wylapalem tylko ze to jest podciag o okreslonej wysokosci, polaczone z "hammer on" wykonywane jezykiem. (tak po krotce:) ). Ale jak dokldnie uzyskac? |
|
|
|
|
#minigunmen
Wiek: 36 Posty: 2769 Otrzymał 127 punkt(ów) Skąd: Kat, Ośw, Krak
|
Wysłany: 2009-11-27, 13:19 Odp: Blue third
|
|
|
Robisz podciąg, który jest bardzo słabym obniżeniem, o pół kroku albo i mniej. Z tym hammer on to nie wiem czy dobrze kojarze ale chyba chodzi o to, że zaczynasz podciąg od huknięcia językiem wprzód, co pozwala wskoczyć od razu w ten ton co trzeba. Choć inni pewnie znają inne uzasadnienie tego i wykorzystanie, technik jest masa. Zacznij od próby zrobienia lekkiego podciągu, z czasem to wyćwiczysz i wyczujesz ocb. |
_________________ Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki. |
|
|
|
|
Pulatom
Wiek: 34 Posty: 781 Otrzymał 72 punkt(ów) Skąd: Czerwona Woda
|
Wysłany: 2009-11-27, 14:14 Odp: Blue third
|
|
|
W sumie BT to nie jest jakiś jeden określony dźwięk między trójką durową a molową, po prostu trzeba go wyczuć. Poza tym zazwyczaj jest tak, że zaczyna się on niżej a potem powoli idzie jakieś kilkanaście centów do góry w stronę III durowej. |
_________________
|
|
|
|
|
#minigunmen
Wiek: 36 Posty: 2769 Otrzymał 127 punkt(ów) Skąd: Kat, Ośw, Krak
|
Wysłany: 2009-11-27, 14:53 Odp: Blue third
|
|
|
Tak jak w moim nagraniu. Poza tym w różnych tonacjach jest to inny dźwięk, na każdej harmonijce trzeba to czuć inaczej. |
_________________ Naprawiam harmonijki! Reguluję pod overbending!- kontakt - PW albo GG albo mail. Paweł Pilnik Pilecki. |
|
|
|
|