Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
ThePszemo 

Posty: 3
Wysłany: 2015-05-18, 16:20    [Rada] Harmonijka w tonacji

Oto więc kupiłem sobie harmonijkę w tonacji D. Nie jestem się w stanie uczyć, bo wszystko jest rozpisane w C. Jest sposób aby grać te rozpisane w C na harmonijce w D? Niby inaczej mogą brzmieć, da się to przenieść czy może grać z tych tabów co są? Nie znam się na instrumentach żadnych więc ze słuchu nie jestem w stanie nic zrobić, a najchętniej to bym się uczył z tych literek (A,D,G) z gitary. Jest mi w stanie ktoś pomóc? :pada: ;(
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
MacieJJ 

Posty: 162
Otrzymał 20 punkt(ów)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-18, 17:29    Odp: [Rada] Harmonijka w tonacji

Graj te taby, które znajdziesz na harmonijkę C. Dopóki ćwiczysz i grasz w domu, to to nie ma żadnego znaczenia. Tonacje mają znaczenie dopiero jak zaczynasz grać z kimś. Jak grasz sam to co za różnica w jakiej tonacji grasz, ważne jaką melodię (a melodia nie zmienia się ze zmianą tonacji harmonijki, zmienia się tylko jej wysokość).

O co chodzi z "tymi literkami z gitary"? Bo trochę brzdąkam, ale nie wiem kompletnie o co chodzi? O struny?
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 punkt(ów):
ThePszemo
ThePszemo 

Posty: 3
Wysłany: 2015-05-18, 18:06    Odp: [Rada] Harmonijka w tonacji

Tak jak pisałem, nie wiem jak to nazwać. Chwyty gitarowe bądź akordy. Jak jest tekst piosenki , to po prawej stronie zwykle są te właśnie literki, i z tego grają :P Chodzi o to że chcę grać piosenki które śpiewamy w drużynie harcerskiej, i nie ma do nich tabów, ale są te właśnie chwyty, i myślałem że można je jakoś przenieść na taby. Przykład: http://screenshooter.net/101961323/jplmfif :D
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
MacieJJ 

Posty: 162
Otrzymał 20 punkt(ów)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-18, 22:24    Odp: [Rada] Harmonijka w tonacji