Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
zoliax

Posty: 11
Otrzymał 1 punkt(ów)
Wysłany: 2010-08-24, 22:39    Zła tonacja

Dzień dobry. ; d
Mam taki problem natury encykopedyczno-praktycznej. Czy któryś z forumowiczów mógłby zagrać coś na harmonijce do akompaniamentu w złej tonacji? Bo po prostu nie rozumiem idei różnych tonacji, w zapisie nutowym mamy znaki przykluczowe, ale potem i tak są krzyżyki i bemole, więc dźwięki wychodzą poza daną skalę... A nawet gdy dobierzemy tonację harmoszki i akompaniamentu, to wciąż przecież dźwięki akompaniamentu nie muszą leżeć wyłącznie między dźwiękami G oktawy razkreślnej i dwukreślnej, więc też wyraźna różnica wysokości dźwięków nie powinna być tu problemem. W dodatku gubię się, gdy pomyślę o tonacjach pokrewnych, że mollowa i durowa mogą mieć te same dźwięki (dobra, wiem, że wtedy tonika jest gdzieś indziej, ale nie znam się na teorii muzyki na tyle, by to mi pomogło:P) No i gram za słabo, by pomóc sobie samemu.

Po prostu nic nie wiem, nie znam się i byłbym rad, gdyby ktoś mi wyjaśnił bądź zaprezentował.
Z góry dzięki. :)
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
Landerw 


Wiek: 33
Posty: 300
Otrzymał 9 punkt(ów)
Skąd: Gda
Wysłany: 2010-08-25, 10:22    Odp: Zła tonacja

Aż bym ci to chętnie zagrał, ale teraz w tym momencie nie mam na czym to nagrać - w każdym razie dam ci 'tipsa'. Graj w tonacji pół tonu wyżej albo niżej niż akompaniament (graj poprostu bluesa po skali bluesowej) - poprostu nie da się tego słuchać, bo właściwie żaden dźwięk nie będzie pasował ;p
_________________
Podpis - dozwolona ilość znaków: 100
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#minigunmen 


Wiek: 36
Posty: 2769
Otrzymał 127 punkt(ów)
Skąd: Kat, Ośw, Krak
Wysłany: 2010-08-25, 10:27    Odp: Zła tonacja