Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
Mickey

Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-16, 23:31    Co to za harmonijka i czy da się na niej grać?

Witajcie. :)

Mam na imię Mikołaj i jestem nowy.
Jeśli wybrałem zły dział na ten temat wybaczcie.

Jakiś czas temu dostałem harmonijkę.
Tak ona wygląda:


Podobno jest to harmonijka koncertowa.

Jestem kompletnie zielony w tym temacie i dlatego chciałbym się Was poradzić w kilki sprawach:
Czy ta harmonijka może być w jakiś sposób zużyta (czy w harmonijce są elementy, które trzeba wymieniać)?
Czy harmonijka ta nadaje się do nauki, czy jest przeznaczona dla bardziej zaawansowanych?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za wskazanie kierunku, wszelkie porady, sugestie.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam,
Mickey
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
#Maciekdraheim 


Wiek: 35
Posty: 3604
Otrzymał 296 punkt(ów)
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2010-01-17, 13:59    Odp: Co to za harmonijka i czy da się na niej grać?

Są 2 możliwości. Albo jest to harmonijka tremolo, albo oktawowa. [b]Pulatom[/b] napisał artykuł o tych rodzajach harpów. W wielkim skrócie, w tremolo podczas jednego wydechu/zassania odzywają się 2 stroiki dające tę samą nutę (np. C), ale są one względem siebie nieco rozstrojone, co daje wibrujący efekt. Z oktawowymi jest podobnie, ale 2 dźwięki zestrojone są w odległości oktawy, np. C i C1. Twój egzemplarz jest dwustronny, czyli to tak naprawdę 2 harmonijki o różnych tonacjach (najczęściej C i G) w jednej obudowie. Najlepiej nagraj "cokolwiek" zagrane na niej i prześlij na Forum. Wtedy można łatwo określić rodzaj strojenia.