Zapamiętaj mnie i lub zarejestruj | Zapomniałem hasła

Artykuły Recenzje Harmonijkowe Bitwy
Szukaj Użytkownicy Grupy
Odpowiedz do tematu
Autor
Wiadomość
tolkienach

Posty: 3
Wysłany: 2009-08-12, 21:22    Jaka harmonijka do gitary tonacji D?

Bardzo proszę o radę. Gram na harmonijce od kilku lat z gitarą nastrojoną klasycznie. Teraz, by zagrać z zespołem obniżyłem tonację gitary o oktawę do D. Jaką harmonijkę powinienem kupić, by zagrać utwór w tej tonacji gitary ( tzn. tonacji D) z chwytami gitarowymi F C G E ( zaznaczam,że żadna z moich harmonijek nie pasuje, a mam C, D, E i G dur.). Bardzo proszę o radę, bo nie mam pojęcie co kupić, by z nimi zagrać. Dziękuję z góry, Andrzej.
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
kamilteau 


Wiek: 33
Posty: 1390
Otrzymał 76 punkt(ów)
Skąd: Olsztyn/Offenburg
Wysłany: 2009-08-12, 21:30    Odp: Jaka harmonijka do gitary tonacji D?

Może spróbuj harmonijki F albo Bb. Na F zagrasz przede wszystkim w tonacji C (czyli zagrasz bez trudu do akordów F C i G), na Bb zagrasz głównie w F (akordy Bb, F i C). Pozostałe akordy też "złapiesz", jeżeli będziesz świadomie poruszał się wśród dźwięków ;)
_________________
"Don't start me talking, I'll tell everything I know..."
Dodaj punkt autorowi tego posta
 
 
 
tolkienach

Posty: 3
Wysłany: 2009-08-12, 21:33    Odp: Jaka harmonijka do gitary tonacji D?

ale tonacja gitary jest obniżona do D, czy brałeś to pod uwagę?. Gdybym mógł grać w klasycznym nastrojeniu gitary, to nie byłoby problemu, ale to strojenie w D mocno mnie wybiło i nie wiem, jaką harmonijkę dobrać. Ktoś radził d mol, ale jest strasznie droga. Co o tym sądzisz?

[ Dodano: 2009-08-12, 21:58 ]
trochę jestem zawiedziony, spodziewałem się, że w tak dużej grupie prawdziwych fachowców w dziedzinie harmonijki ktoś mi podpowie, a tu niestety.... Dla Was to pewnie jest prosta sprawa, a ja nie wiem co kupić.

[ Dodano: 2009-08-12, 22:05 ]
145 wyświetleń i jedna podpowiedź, czemu ktoś więcej nie napisze?
Dodaj punkt autorowi tego posta